Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webshop starten op .com extensie waarvan de .nl bezet is

29 november 2015

Maar het is wel duidelijk dat je, ondanks het aanmaken van dit topic, al overtuigd was.
De enige vraag waar hij mee zat is eigenlijk of het juridisch geen problemen zou geven. Dus starten wilde hij sowieso al. Andere problemen neemt hij voor lief.
En waarom niet? Een risico is er altijd dat iets lukt of niet en als het lekker loopt is de nl versie misschien over een jaar te koop omdat die dan slechter dan nu loopt.
Veel succes Michel.
 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Webshop starten op .com extensie waarvan de .nl bezet is

08 januari 2016

Als iemand dit bij mij zou doen,  ging er per direct een brief van de advocaat met daaraan gekoppeld een schadeclaim.
Persoonlijk vindt ik het niet passen om de zelfde domeinnaam te gebruiken. Het getuigd ook niet van de juiste ondernemers mentaliteit.
Als jij het beter kan  dan is de naam niet van belang,  gebruik goede meta tags en zoek woorden dan komt de klant bij jouw terecht.

Weet je zeker, dat jij niet mee wil liften op de .nl naam ?
Want dit is in 99,9% het geval als er sprake is van een gelijkende domein :)
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webshop starten op .com extensie waarvan de .nl bezet is

08 januari 2016

Als iemand dit bij mij zou doen,  ging er per direct een brief van de advocaat met daaraan gekoppeld een schadeclaim.
Op welke grond zou je een schadeclaim kunnen eisen? Komt denk meer bij kijken dan zeggen: die naam heb ik al.
 
J.J.
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juli 2015

Re: Webshop starten op .com extensie waarvan de .nl bezet is

21 februari 2016

Ik zou het gewoon niet doen als ik jou was. Niet alleen raken veel bezoekers op deze manier in de war, maar het straalt ook uit alsof je zelf geen goede naam kan verzinnen voor je webwinkel. En een zoekwoord in de domeinnaam om zo meer bezoekers te krijgen is geen goede reden voor een naam. Uitsluitend met goede content verdien je een plekje in de Google zoekresultaten en dit kost gewoon veel tijd en moeite. 

Ik zie gewoon geen reden waarom je dit zou doen. In ieder geval wens ik je veel succes en ik hoop voor het succes van jouw webshop, dat je de naam nog eens heroverweegt.  
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht