Wellicht omdat Bol.com een servicenorm hanteert met een minimaal cijfer van een 8?Waarom wil je het cijfer proberen te verhogen? Heb je slechte recensies gehad?
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Best bijzonder eigenlijk, dat Bol toestaat dat dit soort reviews, zonder verdere toelichting blijven staan en er geen oplossing voor wordt geboden, als ze vervolgens vasthouden aan een mininum van 8.Ik ben omlaag gehaald door een aantal anonieme reviews die hebben niet eens een tekst neergezet en zomaar een 1 gegeven, ik heb daar ook nooit op kunnen reageren om te vragen waarom ik een 1 heb gehad. Die optie hadden zij uitgezet in hun account blijkbaar.
Dit is bij meer mensen gebeurd heb ik gehoord dat zij op deze manier omlaag zijn gehaald door misschien een concurrent.
Dit heb ik aangegeven bij Bol.com maar die doen daar niets aan.
En dan vergeet je te melden dat je alleen achter de schermen kan reageren naar de consument: De consument mag op de voorzijde alles schrijven, maar je kan niet openbaar (transparant) reageren naar de consument.Groot nieuws vorig jaar want "het was mogelijk op reviews te reageren". Iets met een dode blije mus... Anonieme reviews kan je geen f•ck mee, hebben mensen niet anoniem gereviewd en krijg je het voor elkaar dat men een beter cijfer geeft? Uiteraard alleen het overall cijfer is opnieuw te beoordelen, de rest zijn we vergeten mee te nemen in het beoordelingsverzoek. Vreselijk slap aftreksel van het Amazon review systeem.
Bol.com is geen charitatieve instelling. Je moet ervan uitgaan dat die formule een bepaald langetermijndoel maximeert. Dat kán maximale winst op lange termijn zijn, maar ook een andere KPI (key perfomance indicator), Daar zitten ongetwijfeld variabelen tussen die je onmogelijk kunt terugvinden in een eenvoudige één-op-één-vergelijking met een concurrent. Waarschijnlijk kunnen ze je dat bij bol.com precies uitleggen, maar willen ze dat niet omdat kennis van het algoritme de uitkomst manipuleerbaar maakt.Soms heb ik echt het gevoel dat zij ons totaal niet serieus nemen als wij hierover klagen bij hun.
Wat ik ook heel vreemd vind is het volgende: Ik had een product dat ik via hun LVB programma liet verzenden. Nu dacht ik oké ik ben 1. de goedkoopste 2. ik heb de snelste levertijd 3. 30 dagen bedenktijd 4. ik scoorde net even iets hoger dan de concurrenten met mijn cijfer.
Ik had alles precies vergeleken met de concurrent en op geen enkel punt scoorde ik lager dan de concurrent die in de buy box stond. Toch kwam ik niet in de buy box bovenaan te staan. Toen vroeg ik om uitleg van Bol, die kunnen het zelf niet eens verklaren waardoor dat komt.
Het antwoord waar ik het mee moet doen is dat zij een formule hebben bedacht en die berekend aan de hand van een aantal punten(die ik net opnoemde) wie daar bovenaan mag staan. Nadat ik mijn verhaal daarover deed kreeg ik geen reactie meer.