Importeren vanuit Marokko; invoerrechten

1
Hallo,

Ik wil een webshop beginnen en daarbij o.a. producten uit Marokko importeren. Ik wil graag weten als ik bijv. thee of olie uit Marokko importeer hoe hoog mijn invoerrechten straks zijn.
Ik weet dat bij kleinere hoeveelheden het vervoersbedrijf alles met de douane regelt, maar ik wil graag rekening kunnen houden met de kosten.

Op http://tarief.douane.nl/tariff/uc/qry/s ... nId=601543 kan ik de rubrieken wel vinden, maar hoe weet ik zeker onder welke categorie mijn product valt?
Daarnaast kan ik met deze code op deze site de rechten berekenen, maar wanneer heb ik een aanvullende code nodig? en zo ja, welke?
Hoe zit het met preferentiecode?

Iemand die me verder kan helpen?

alvast bedankt

Re: Importeren vanuit Marokko; invoerrechten

4
ErwindeB schreef:Niet om je te ontmoedingen, maar houdt je rekening met de aansprakelijkheid en de voedsel en warenautoriteit die je zeer waarschijnlijk komt opzoeken!
Vanwaar deze opmerking bij dit specifieke bericht?

Dit kan bij elk bedrijf voorkomen dat voedsel, drank of nonfood inkoopt en verkoopt. (Bijna alles dus). Maar hou je gewoon aan de regels,dan hoef je nergens voor te vrezen.

Of heb jij hier specifieke kennis van of ervaring mee?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Importeren vanuit Marokko; invoerrechten

7
WebwinkelMeerwaarde schreef:
ErwindeB schreef:Niet om je te ontmoedingen, maar houdt je rekening met de aansprakelijkheid en de voedsel en warenautoriteit die je zeer waarschijnlijk komt opzoeken!
Vanwaar deze opmerking bij dit specifieke bericht?

Dit kan bij elk bedrijf voorkomen dat voedsel, drank of nonfood inkoopt en verkoopt. (Bijna alles dus). Maar hou je gewoon aan de regels,dan hoef je nergens voor te vrezen.

Of heb jij hier specifieke kennis van of ervaring mee?
Kennis van mij zit in dezelfde handel en heeft hier ook mee te maken gehad. Blijft een product wat je op je lichaam gaat smeren met de mogelijk gevolgen van dien. Beter dat je jezelf hier maar van te voren op indekt.