Demo model boekhoudkundig

1
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de opstart van een webshop met motoronderdelen.
Natuurlijk heb ik zelf een motor ! na een bezoek bij enkele leveranciers in America zit ik met het volgende vraagstuk:
Ik wil een product gaan importeren, echter wil ik het zelf eerst plaatsen op één van mijn motoren om de kwaliteit de bekijken.
Deze moto met het onderdeel zal ik ook op beurzen gebruiken als demo/adverterings toestel.

De moto is nog volledig op mijn privé, misschien moet ik hier ook iets aan doen ?
Onderdelen die ik op deze moto zal plaatsen, voornamelijk als promotie van de onderdelen, hoe pak ik dit boekhoudkundig aan ?
Natuurlijk gebruik ik de moto ok privé.. hoe meer hij bestikkert ergens staat, des te meer hij "adverteert".

Graag jullie advies hierover !

bedankt ! 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Demo model boekhoudkundig

6
Ik maak uit je vraag op dat je nog geen ondernemer bent.
De aanschaf van het onderdeel valt in dat geval onder de voorbereidingskosten.
Je kunt dit kosten later, als je je webwinkel hebt opgestart, alsnog als kosten inboeken.