btw en de administratie

1
Ik ben nou zover dat ik informatie van de belastingdienst heb , de kvk aanvraag en kosten begrijp ik nu.
alleen mijn grote vraag is hoe werkt het met de btw en hoe werkt de administratie

Ik kan met een zakelijke telefoon abonnement de kosten terug vragen had ik gehoord alleen was ik benieuwd hoe dat gaat.

En ik ga dierenvoer verkopen en waarschijnlijk ook dierenspeeltjes en of kleedjes.
hoe kun je het beste de administratie aanpakken?

Bedankt alvast :D

Re: btw en de administratie

4
Gezien je vragen zou ik gaan voor een boekhouder. Om in ieder geval een opzet te bepalen voor je boekhouding. 
Je kan mij een PM sturen om ernaar te kijken. Ik ben laatste jaar accountancystudent, dus heb enige kennis van zaken. 

Groet,
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: btw en de administratie

5
Het Handboek Ondernemen, hiervoor al vermeld, is inderdaad een goede basis.
Het bijhouden van een administratie behelst in ieder geval de volgende zaken:
- bewaren van alle inkoop- en verkoopfacturen
- bewaren van alle banktransacties (open een zakelijke rekening)
- een lijst met alle inkoop- en verkoopfacturen met per factuur: datum, totaalbedrag, BTW.

Succes
John Gelens
BoekhoudenmetJohn