Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Animalstuff
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 maart 2016

btw en de administratie

03 maart 2016

Ik ben nou zover dat ik informatie van de belastingdienst heb , de kvk aanvraag en kosten begrijp ik nu.
alleen mijn grote vraag is hoe werkt het met de btw en hoe werkt de administratie

Ik kan met een zakelijke telefoon abonnement de kosten terug vragen had ik gehoord alleen was ik benieuwd hoe dat gaat.

En ik ga dierenvoer verkopen en waarschijnlijk ook dierenspeeltjes en of kleedjes.
hoe kun je het beste de administratie aanpakken?

Bedankt alvast :D
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: btw en de administratie

03 maart 2016

Download (én lees) om te beginnen eens het Handboek Ondernemen van de Belastingdienst. Er is bijna geen beginnersvraag die daarin niet wordt beantwoord.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: btw en de administratie

03 maart 2016

Verdiep je in de theorie. (duim omhoog voor de link van Ward)

Bepaal vervolgens of je zelf de boekhouding wilt gaan doen, of dat je dit liever uitbesteed.

Ik neem aan dat je al wel een (deel van het) ondernemingsplan hebt opgesteld?
 
RVD2016
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 maart 2016

Re: btw en de administratie

03 maart 2016

Gezien je vragen zou ik gaan voor een boekhouder. Om in ieder geval een opzet te bepalen voor je boekhouding. 
Je kan mij een PM sturen om ernaar te kijken. Ik ben laatste jaar accountancystudent, dus heb enige kennis van zaken. 

Groet,
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Webwinkel Boekhouder
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 november 2015
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: btw en de administratie

04 maart 2016

Het Handboek Ondernemen, hiervoor al vermeld, is inderdaad een goede basis.
Het bijhouden van een administratie behelst in ieder geval de volgende zaken:
- bewaren van alle inkoop- en verkoopfacturen
- bewaren van alle banktransacties (open een zakelijke rekening)
- een lijst met alle inkoop- en verkoopfacturen met per factuur: datum, totaalbedrag, BTW.

Succes
John Gelens
BoekhoudenmetJohn