Dropshipper worden? Of toch niet?

1
Ik wil mezelf aan gaan bieden als dropshipper, maar er zijn ook mensen die er negatief tegenover staan. Kan ik beter mijn site en webwinkeltje zelf uit gaan breiden?

Ik schilderijtjes voor de baby en kinderkamer en zou graag positieve en negatieve verhalen horen over dropshipping.

Het is een heel nieuws iets voor mij, dus alle tips zijn welkom!

Re: Dropshipper worden? Of toch niet??

2
Weet niet of je er officieel mee bezig bent, maar je beseft dat je daar figuren schildert waar licenties op zitten? Ik zag even snel op zijn minst Hello Kitty en Dora voorbij komen.

Wat het dropshippen betreft, als je goede afspraken maakt met je wederverkopers zou het op zich voordelig voor je uit moeten kunnen pakken. Je krijgt meerdere verkoop kanalen. Probleem zit hem mss wel in de status van de voorraad. Elk schilderijtje is natuurlijk uniek op zich, neem ik aan. Dus als je een schilderijtje op meerdere plekken aanbiedt, kan dat voor "onhandigheden" zorgen.

Over het algemeen liggen de meeste risico's bij dropshippen bij de wederverkopers. Die zijn de contactpersoon naar de klant toe namelijk (en dus verantwoordelijk).

Heb je Ebay al es geprobeerd? Daar lijkt me dit wel ideale handel voor.

Re: Dropshipper worden? Of toch niet??

3
Als je bekender gaat worden, zou ik toch oppassen met het verkoop van 'hello kitty" "pumba" en andere personages.
Dan kan je beter gewoon wat dieren schilderen, dan moet je geen bang hebben op boetes te krijgen.

Re: Dropshipper worden? Of toch niet??

4
Dropshipping met op maat gemaakte artikelen is logistiek onmogelijk. Zoals al eerder aangegeven wordt 1 schilderij op meerdere plekken te koop aangeboden, terwijl hij maar 1 keer verkocht kan worden. Als hij twee keer verkocht wordt dan is er een probleem.
Je zou dan bijvoorbeeld snel reproduceerbare schilderijen moeten aanbieden, bijv. zeefdruk of iets dergelijks.
Voor dropshipping heb je heel goede logistiek nodig. Je moet snel en veel kunnen uitleveren als je klanten het goed aanpakken. Hoewel het risico bij jouw wederverkopers cq. klanten ligt, ligt de sleutel tot succes grotendeels bij jou.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Dropshipper worden? Of toch niet?

6
Ook zou je moeten bekijken of het nog lonend wordt om dropshipper te worden. De prijs van 3 kleine schilderijtjes is rond € 11.00. Als hier een marge vanaf moet voor de wederverkoper is je arbeidsloon erg laag lijkt me. Ik weet niet hoe lang je bezig bent met de schilderijtjes en wat de materiaalkosten zijn maar het zal toch wel een tijdje in beslag nemen?

Mocht het een sukses worden zou je weleens erg in de knoop kunnen komen met tijd. Tenzij je ze inderdaad met zeefdruk zou kunnen produceren in dat geval.


Sukses!

Re: Dropshipper worden? Of toch niet?

7
Ik ben het met bovenstaande opmerkingen over het copyright eens. Je schend er nogal wat denk ik zo. Alleen daarom al zou ik ze niet in mijn webshop willen hebben. Ik ben het ook eens met de problemen die kunnen ontstaan qua tijd. Je hanteert nu al 8 dagen levertijd, wat als er 3 shops tegelijk iets bestellen? Moet men dan 3 weken wachten?

Wel vind ik je prijsstelling voor mezelf interessant, want het is niet duur, of jij er dan nog iets aan overhoud is een tweede. Ik denk dat je meer uit jezelf moet gaan schilderen, en de prijs iets moet verhogen. Het exclusiever moet gaan maken. Ik neem aan dat het 3-luik landschap, 2luik red en strand niet copyrighted zijn?

Re: Dropshipper worden? Of toch niet?

9
Dan moet ik toch eerst zelf maar aan het ontwerpen gaan. Nooit aan copyright gedacht, omdat ik telkens net iets andere kleuren gebruik,maar dat maakt dus niets uit. Nooit problemen mee gehad, maar tis tot nu toe ook puur hobby en af en toe iets verkopen. Ben gelijk bang voor het copyright gedoe.

Als ik via 1 of 2 shops zou verkopen is het 8 dagen termijn nog steeds goed te doen. Ik kan 3 a 4 setjes per week schilderen, als het echt moet wel 5, maar das max.

Denk dat het voor mij verstandig is een eigen creatie te gaan ontwikkelen, me daar in te gaan verdiepen en uitbreiden en als dat goed zou gaan verkopen, misschien denken aan dropshipping. Ik zal het nu bij mijn hobbywebsite houden voorlopig.

Bedankt voor de tips!