Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

28 maart 2016

Het is al een tijd ontzettend druk in de webshop en eigenlijk heb ik hulp nodig bij het verwerken van orders. Het gaat maar om een aantal dagen per week en dan voor een paar uurtjes per dag. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Omdat het vanuit ons huis is, vind ik het best wel spannend om zomaar een wild vreemde in huis te laten en ik heb ook geen idee hoe ik dit moet aanpakken met salaris etc. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

29 maart 2016

Dat is nog best lastig. Als je werkt vanuit huis, mag je in veel gevallen niet zomaar iemand in dienst nemen.

Als je al toestemming krijgt, kan je misschien beter iemand kiezen uit je eigen netwerk. Vervolgens kan je werken met een contract met een beperkt aantal uren en voor bepaalde tijd. Qua salaris moet je natuurlijk rekening houden met het minimum (jeugd)loon. En uiteraard ook met alle extra kosten voor de belastingen.

Vaak kan iemand aannemen voor een paar uur niet uit, door de hoge bijkomende kosten.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

29 maart 2016

Heb je geen nichtje, neefje, ander jong familielid dat je een beetje kan inschakelen?
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

29 maart 2016

Tip, bel een studentenvereniging op. Dan weet je iig dat het te traceren is en bovendien kan je die studenten vaak goedkoop krijgen :wink:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

29 maart 2016

Voordat je iemand aanneemt (en het je serieus geld gaat kosten), zou ik eerst eens kijken waar je operationeel nog de efficiëntie kunt verbeteren. Wat kost je relatief veel tijd? Wat kan sneller? Wat doe je handmatig dat je ook kunt automatiseren?

Houd bijvoorbeeld eens een week lang van minuut tot minuut bij hoe je je tijd besteedt; grote kans dat je activiteiten ontdekt die nodeloos tijdrovend zijn.
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

29 maart 2016

Bedankt voor alle reacties.

@Ward, ik ben alleen maar aan het inpakken momenteel. Dat kost heel veel tijd en geen idee hoe het sneller/beter kan. De rest van de klussen doe ik 's avonds of in het weekend of blijven liggen. 
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

29 maart 2016

@Webwinkelmeerwaarde, dat wist ik niet dat dat niet mocht.
@Droomjuweeltjes, daar zat ik ook aan te denken om zoiets te doen.  Voelt ook wat vertrouwer als ik weg moet en dan iemand achterblijft in huis, alleen niet heel veel keuze, want de meeste zijn onder de 10 ;-)
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

29 maart 2016

@Webwinkelmeerwaarde, dat wist ik niet dat dat niet mocht.
Vraag na bij je gemeente wat er mogelijk is.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

29 maart 2016

Lekker laten slapen bij de gemeente. Als je een verbod voor betaalde krachten krijgt kun je ook meteen je neefje niet meer laten helpen want waar ligt dan het verschil? Als je nu je neefje laat helpen is er niemand die wat zegt. Wordt je echt nog groter moet je waarschijnlijk toch naar een andere plek gaan uitkijken.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

29 maart 2016

@Droomjuweeltjes, daar zat ik ook aan te denken om zoiets te doen.  Voelt ook wat vertrouwer als ik weg moet en dan iemand achterblijft in huis, alleen niet heel veel keuze, want de meeste zijn onder de 10 ;-).
Mijn dochtertje van 9 helpt ook af en toe mee. Maar het is geen structurele oplossing inderdaad. :wink:

Tienerkinderen van buren, vrienden? En anders wat ikfixhet zegt, kijk eens naar een student. Die willen ook graag wel wat bijverdienen.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

29 maart 2016

@Ward, ik ben alleen maar aan het inpakken momenteel. Dat kost heel veel tijd en geen idee hoe het sneller/beter kan. De rest van de klussen doe ik 's avonds of in het weekend of blijven liggen. 
Heb je weleens naar de mogelijkheden voor fullfilment gekeken?
Zij 'nemen' juist deze werkzaamheden uit handen, waardoor jij je op de rest kan focussen!
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

30 maart 2016

Toen ik net begon heb ik een briefje opgehangen bij de voetbal met zaterdag hulp gezocht.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

31 maart 2016

Ik weet niet of dit bij jou van toepassing kan zijn maar ik doe het volgende.

Als het wat rustiger is pak ik alvast wat producten in die veel los worden verkocht. Bij de drukkere dagen hoeft er dan alleen nog maar een etiket op en een pakbon.
Dat spaart toch weer tijd. Met zendingen die uit meerdere artikelen bestaat is dit natuurlijk niet mogelijk.

Werk efficient

Gebruik dozen die makkelijk sluiten.
Ga geen etiketten uitknippen.
Makkelijk en snel vulmiddel gebruiken.
Enz enz.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Hulpje gezocht bij webwinkelwerkzaamheden, hoe aanpakken?

04 april 2016

@Electonixs, heb veel verschillende producten/maten, dus dat gaat helaas niet.

Gebruik makkelijke materialen/dozen, Dymo labelprinter/My Parcel etc. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht