Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Tim
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 februari 2015

meerdere webshops, hoe te regelen?

29 maart 2016

Even wat vragen van praktische aard, wel een hoop over gelezen maar bevestiging en antwoorden op specifieke situatie zijn altijd handig. 

Ik ben nu eigenaar van 1 redelijk tot goed lopende webshop, en wil er graag nog spoedig  3 (dan heb ik er in totaal 4)  gaan opstarten in aanverwante nichemarkten. 

mijn plan is om een overkoepelende bedrijfsnaam te starten waar alle 4 de webshops onder gaan vallen. Op dit moment heb ik 1 webshop dus alles staat op de naam van webshop a, ook de KVK inschrijving en bankrekeningnr. ook de overkoepelende bedrijfsnaam zal een eigen website krijgen.

Kan ik mijn kvk nr en bankrekeningnr over laten zetten naar het overkoepelende bedrijf? Dat ik op 4 webshops hetzelfde kvk nr en bankreknr hanteer?. Enige nadeel daarvan is dat de klant op zijn afschrift de naam van het moederbedrijf ziet ipv de desbetreffende webshop. Voordeel lijkt het dat goedkoop en zeer efficient te runnen is. Of zie ik iets over het hoofd? 

Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? 

Alvast bedankt! 
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: meerdere webshops, hoe te regelen?

29 maart 2016

Kan ik mijn kvk nr en bankrekeningnr over laten zetten naar het overkoepelende bedrijf? Dat ik op 4 webshops hetzelfde kvk nr en bankreknr hanteer?.
Ja hoor dat kan. Bij de KVK voer je de namen van de nieuwe webshops als handelsnaam op. Als je nu een eenmanszaak hebt dan is dat zelfs de enige optie. Je kan immers geen twee eenmanszaken hebben.

Afhankelijk van je bank kan je vaak ook de namen van de webshops laten toevoegen als naam van de rekening. Men kan het geld dan gewoon overboeken tnv. de naam van de jouw shop.