Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

marktplaats zakelijk of privé?

30 maart 2016

Hoe bieden jullie je 'rest' producten (retouren, kapotte verpakking, b-keuze etc.) op sites zoals marktplaats aan?
Doen jullie dit onder je zakelijke account/bedrijfsnaam of als 'particulier'?

Producten wil ik weg doen met flinke korting, maar zonder service of garantie.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: marktplaats zakelijk of privé?

30 maart 2016

Dan kan je dat niet zomaar doen via je zakelijke account. Ook als je tweedehands verkoopt blijven er verplichtingen voor een zakelijke aanbieder.

Let er overigens wel op dat je op de goede manier de producten van zakelijk naar privé zet...
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: marktplaats zakelijk of privé?

30 maart 2016

maar zonder service of garantie.
Dan lijkt privé me het handigste in bijna alle gevallen, beetje afhankelijk van het product. Via het zakelijke account loopt het alleen meestal harder
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: marktplaats zakelijk of privé?

30 maart 2016

Dan kan je dat niet zomaar doen via je zakelijke account. Ook als je tweedehands verkoopt blijven er verplichtingen voor een zakelijke aanbieder.

Let er overigens wel op dat je op de goede manier de producten van zakelijk naar privé zet...
Dat kwam er inderdaad wel erg bot uit: 'geen service en garantie' :roll:
Zakelijk hebben wij geen ervaring met de verkoop van 'gebruikte' producten. Wellicht schat ik het 'marktplaatspubliek' verkeerd in, maar heb het idee dat ze graag voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Nou willen we de producten wel voor dat dubbeltje aanbieden, maar het is géén eerste rij! ;-) Dat zullen we dus duidelijk moeten communiceren, garantie is geen probleem, maar de service die we normaal verlenen zal waarschijnlijk niet lukken voor die prijs.
We stellen hoge eisen aan de producten die we via de shop verkopen, daarom bieden we deze producten ook niet aan via de shop, maar willen deze via de achterdeur nog wel verkopen als 'gebruikt' product. Is het verstandig om hier je bedrijfsnaam aan te koppelen of kan je het beter via een privé account aanbieden?
Het is een b-keuze voor nog lagere prijs, maar wil ik hiermee de shop associëren...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: marktplaats zakelijk of privé?

30 maart 2016

maar zonder service of garantie.
Dan lijkt privé me het handigste in bijna alle gevallen, beetje afhankelijk van het product. Via het zakelijke account loopt het alleen meestal harder
De producten zijn niet garantiegevoelig, maar hebben vaak enkele krasjes of een kapotte verpakking. Producten die we niet als 'nieuw' willen verkopen via de webshop.
Via de webshop vragen wij de hoofdprijs en de 'b-keuze' willen wij voor een dumpprijs verkopen, ik vraag mij af of dit verstandig is onder dezelfde bedrijfsnaam te handelen.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: marktplaats zakelijk of privé?

30 maart 2016

Je kunt het ook laten veilen, dat levert soms de nieuwprijs op... Je snapt die bieders niet, maar interessant is het wel.
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: marktplaats zakelijk of privé?

09 april 2016

Heb een account Particulier en onlangs een account aangemaakt met bedrijfsnaam.

Geloof het ofniet, veel meer reacties via account particulier gehad... waarschijnlijk omdat ik daarmee al 8 jaar op marktplaats zit en mensen dat vertrouwder vinden.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: marktplaats zakelijk of privé?

11 april 2016

Geloof het ofniet, veel meer reacties via account particulier gehad... waarschijnlijk omdat ik daarmee al 8 jaar op marktplaats zit en mensen dat vertrouwder vinden.
Dat is natuurlijk wel logisch.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: marktplaats zakelijk of privé?

11 april 2016

Bij ons werkt het omgekeerd: via een zakelijke Marktplaats-account verkopen we sneller én voor een hoger bod dan via een privé-account. Ik vermoed dat dit komt doordat een "nieuw maar in beschadigde verpakking" dan overtuigender overkomt dan wanneer je iets "z.g.a.n." van een particulier koopt. (Verder gaat de vergelijking niet helemaal op, want ook op Marktplaats-verkopen geven we bijvoorbeeld gewoon volledige garantie: ook dat helpt, want bij een particulier heb je geen garantie.)