Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dennis247
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 oktober 2013

Samenwerking webbouwer met winkel

01 april 2016

Hallo,

Ik hoop dat iemand met op weg kan helpen of wellicht wat advies kan geven.

Ik ben een webbouwer en ik wil graag een samenwerking aan gaan met een fysieke winkel. Dit zodat we hier beide beter van kunnen worden.

Nu is de vraag hoe jullie deze constructie eruit zouden laten zien? Het grote voordeel voor mij zit hem erin dat ik geen producten op voorraad hoef te nemen en zij wellicht de pakketten klaar kunnen maken voor verzending.

Ik zal me vooral bezig houden met het bouwen en verbeteren van de shop, seo en online marketing.

Hoop dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen hoe jullie deze constructie inhoudelijk zouden laten uitzien.

Ben erg benieuwd!

Gr. Dennis
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Samenwerking webbouwer met winkel

02 april 2016

Er zijn genoeg opties denk ik.
Ofwel vraag je aan de winkel een commissie/verkocht product. Die laat je dan afhangen van welke kosten je zelf moet dragen (verzending bv.) en hoeveel werk de winkel hier in moet steken.

Je kan ook alle kosten voor je eigen rekening nemen en ook de aankoop van de producten. Je laat de winkel dan gewoon de verkochte goederen aan jouw factureren en jij betaald hen een kleine vergoeding/pakket of een commissie. Eigenlijk de omgekeerde vorm van hierboven.

Voor de winkel is het zeker een winst, je kan eventueel een bepaalde vergoeding/maand vragen op voorwaarde dat je bijvoorbeeld bepaalde targets haalt.

De eenvoudigste oplossing is natuurlijk gewoon jezelf laten betalen/uur. Dan moet je natuurlijk wel het vertrouwen van de winkelier kunnen winnen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Samenwerking webbouwer met winkel

02 april 2016

Denk ook aan de nadelen over een paar jaar. Stel dat jullie een meningsverschil krijgen.
Jij kan niet verder met je winkel want je hebt geen artikelen meer. De fysieke winkel wil misschien de domeinnaam? Hangt van de naam af. Alle goodwill is op basis van de fysieke winkel dus je hebt zelf niet veel meer aan de website. Verkopen kan alleen aan de winkel zelf. 
Wat je wilt lijkt veel op dropshipping of ook wel op een affiliate website.
Maar wat je wilt is eigenlijk gewoon voor een bedrijf een website maken en onderhouden. Dan zou ik ook naar die manier van werken gaan en factureren voor wat je doet geen andere vreemde constructie verzinnen.
 
Dennis247
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 oktober 2013

Re: Samenwerking webbouwer met winkel

02 april 2016

Dank je voor jullie reacties. Veel informatie waar ik iets mee kan!

Binnenkort ga ik met de eigenaar van deze winkel samen zitten om hierover te brainstormen. Vandaar dat ik wat opties wil hebben die voor mij interessant zijn.

Het liefste zou ik de webshop helemaal zelf beginnen. Dit geniet ook mijn voorkeur. Echter omdat het erg veel producten betreft (ongeveer 4000 met houdbaarheidsdatum) is het voor mij een te groot risico om alles zelf op voorraad te nemen. Nog een nadeel is dat eigen webshop naam geen naamsbekendheid heeft en dat het commitment van de winkel eigenaar waarschijnlijk minder is. Dan zou je inderdaad een soort dropshipment constructie krijgen waarop de webshop op mijn naam staat en mijn eigen domeinnaam. Hij levert de producten uit waarover hij een percentage verdient. Dit is natuurlijk afhankelijk van de marge. Nog een voordeel voor hem is dat wanneer hij meer inkoopt ook een betere inkoopconditie ontvangt. Een nadeel is dat hij hier geen garantie in heeft mocht het erg goed gaan. Daarom verwacht ik dat hij het op zijn naam wil hebben staan.

Mocht ik dit omdraaien en gaat het op zijn naam dan heb ik hier zelf geen grip en garantie op.

Is hier geen combinatie in? Of kom je dan uit bij een aparte BV of VOF waarin het 50, 50 is?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
jef
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 april 2016

Re: Samenwerking webbouwer met winkel

03 april 2016

Hier in de buurt zijn een aantal mannen dit begonnen: http://boostyourcompany.be/
Lijkt mij geen verkeerd concept... en misschien voor jou ook toepasbaar?

Succes,
Jef
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Samenwerking webbouwer met winkel

03 april 2016

Ik zou de shop voor jezelf houden en de producten van hem afnemen. Hij noemt een prijs en jij verkoopt het voor winst door.
Maar voor de winkelier kan het natuurlijk ook een risico zijn als jij hem buiten spel kan zetten in de toekomst.

Een goede samenwerking is naar mijn mening dat je afhankelijk bent van elkaar. Als 1 niet meer wilt zou de online shop opgeheven moeten worden en de samenwerking beëindigden. 

Ik zou zelf lekker alles in eigen beheer houden en de winkelier als leverancier. Je weet nooit wat er in de toekomst van meningsverschillen kunnen ontstaan.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht