Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jojor
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 maart 2014

Juiste boekhoudpakket

09 april 2016

Beste,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar het juiste boekhoudpakket maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb op dit moment een webwinkel die afgelopen tijd flink gegroeid is waardoor ik nu weer naar een nieuwe oplossing zoek. Op dit moment heb ik Acumulus als boekhoudpakket maar ben (naar mijn mening) te veel tijd kwijt in het invoeren van inkoopfacturen in dit systeem. Het gemis van een inscanoptie merk ik steeds meer nu de zaak steeds groter wordt. Ook werkt de koppeling met opencart niet geheel goed waardoor er centen verkeerd afgerond worden of een bestelling niet helemaal goed doorkomt. Ik zoek dus een nieuw boekhoudpakket die wel aan de volgende voorwaarden moet voldoen:

- Automatische koppelingen van bestellingen (Opencart) naar boekhoudprogramma
- Automatisch verzenden van factuur naar klant (graag ook specifieke factuursjablonen voor iDealbetalingen en klanten die zouden willen overschrijven)
- Makkelijk afletteren van facturen t.o.v ING-rekening ( optioneel Sisow)
- Inscanfunctie van inkoopfacturen
- Overzicht voor BTW-Belasting
- Overzicht voor IB-Belasting
- Compleet boekhoudpakket
- Makkelijk importeren met bestaande boekhouding vanuit Acumulus

Uiteraard voor een betaalbaar tarief.

Er zijn zoveel pakketten (zoals mybird, exact, reeleezee etc...) met verschillende prijzen ook waarbij ik soms een functie mis of niet terug kan vinden of een van de functies bestaat. Wat raden jullie me aan?
 
Kars
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2012
Locatie: Groningen

Re: Juiste boekhoudpakket

17 april 2016

Hallo Jojor,

Zo te horen ben je op zoek naar een vrij uitgebreid boekhoudpakket. Ik zat in dezelfde situatie als jij, maar ben erachter gekomen dat het ideale pakket niet bestaat.
Opencart wordt door veel partijen niet ondersteund, omdat veel serieuzere webwinkels op Magento/seoshop draaien. Naar mijn mening is Opencart echter een prima systeem en mijn technische partner is er inmiddels zeer vaardig mee. Ik heb daarom een financieel overzicht in de webwinkel laten inbouwen. Zodra een order de status verzonden of voltooid krijgt toegekend, wordt hij opgenomen in dat overzicht. 

In principe heb je met deze gegevens.. omzet, berekende btw, etc. genoeg aan een relatief simpel boekhoudpakket. Afhankelijk van de functies die je allemaal nodig acht (factuur sturen vanuit het pakket, inscanne van inkoopfacturen, etc.) kun je kiezen voor een simpel pakket, bijv. Moneybird of een uitgebreider pakket, zoals Exact Online. Natuurlijk weet ik niet wat je onder een betaalbaar tarief verstaat, maar Exact is aanzienlijk hoger geprijsd dan Moneybird. 

Veel succes en laat me weten hoe je het oplost.