Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
COSMEDIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 april 2016

Opzetten Boekhouding Woocommerce/Mollie

13 april 2016

Heeft er iemand ervaring in een boekhouding opzetten voor een Webshop draaiend op - Wordpress/Woocommerce/Mollie

Ik heb zojuist een boekhouder gesproken en die werkt met Exact Online.

Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, Woocommerce koppeling met Exact Online, afletteren van mollie etc etc noem maar op.

Is exact online aan te raden? De kosten waar de boekhouder op uit kwam vond ik erg hoog namelijk.

Naast de webshop heb ik ook nog een ander klein bedrijfje waar enkele facturen per maand voor uit gaan.

Wat zouden jullie mij aanraden? E-Boekhouden? Acumulus? Exact Online?

Ik hoor het graag! 

Dank,

Johan
 
nvd
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 december 2015

Re: Opzetten Boekhouding Woocommerce/Mollie

13 april 2016

Ik volg dit topic, ben ook geïnteresseerd in info hierover...
www.homeseeds.nl | Wonen, Lifestyle & Inspiratie
www.facebook.com/homeseedsnl
 
COSMEDIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 april 2016

Re: Opzetten Boekhouding Woocommerce/Mollie

15 april 2016

Niemand? Ik neem aan dat al die webshop eigenaren hier toch wel een boehouding bijhouden ;)
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Opzetten Boekhouding Woocommerce/Mollie

15 april 2016

Acumulus, simpel en uitgebreid genoeg  voor negen van de tien eenmanszaken. Koppelingen werken vlekkeloos en naar eigen ervaring: als er iets aan de hand is wordt het razendsnel verholpen, zelfs in het weekend. En dat voor een tientje in de maand!
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Opzetten Boekhouding Woocommerce/Mollie

19 april 2016

Ook ik gebruik acumulus.
Werkt allemaal prima. Ik vind zelf alleen jammer dat facturen niet per batch verzonden kunnen worden maar dit moet 1 voor 1.
Voor de rest prima
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Webwinkel Boekhouder
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 november 2015
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Opzetten Boekhouding Woocommerce/Mollie

30 april 2016

Dag Johan,

Bij het kiezen van het juiste boekhoudpakket is vooral van belang of het pakket kan omgaan met de specificaties van de payment service provider's. Dat zit zo.

In de boekhouding moet de order van een klant kunnen worden gekoppeld aan een ontvangst op je bankrekening. Boekhouders noemen dat 'afletteren'. Bij een payment service provider zoals Mollie e.a. krijg je op je bankrekening een totaalbedrag overgemaakt (batch). Daarin zitten bijvoorbeeld alle orders van één dag of week. Je moet dan zelf gaan puzzelen welke orders bij een batch van Mollie horen. Niet leuk.

Mollie en diverse andere psp's geven de optie om de betaalspecificatie te downloaden als MT940 bestand. Dit bestand bevat alle orders in een batch. Je kunt het MT940 bestand importeren in je boekhoudpakket. Na de import staan de orders als individuele betalingen in je boekhoudsysteem. Een soort virtuele bankrekening voor Mollie dus. Het boekhoudprogramma zoekt vervolgens op basis van ordernummers de factuur bij de betaling. Dat maakt het afletteren een stuk eenvoudiger. Boekhoudprogramma's die dit kunnen zijn Exact Online, Yuki, Asperion, e-boekhouden en anderen. Bij Twinfield kan het niet. Zelf gebruik ik Yuki in combinatie met Mollie, Payt, Multisafepay en PayPal.

Je hebt het ook over een boekhoudkoppeling. Dat is een manier om alle orders van een webwinkel applicatie (Magento, Seoshop, etc.) automatisch te uploaden naar je boekhoudprogramma. Dit is alleen nuttig als het aantal orders per maand wat groter wordt. Zelf hanteer ik een ondergrens van 150 orders per maand voor het aanleggen van een koppeling. De koppeling kost meestal rond de 10 euro per maand en wordt voor vrijwel alle gangbare webwinkel programma's aangeboden.

Welk boekhoudpakket je kiest is afhankelijk van je verdere voorkeuren. Exact Online is uitgebreid maar wat duurder, Yuki is helemaal digitaal en modulair en e-boekhouden is goedkoop en vooral geschikt als je de boekhouding zelf wilt gaan en blijven doen. Exact en Yuki kun je makkelijke overdragen aan een boekhouder, mocht je daar in een later stadium behoefte aan hebben. Beide systemen staan online, dus je kunt je account eenvoudig overhevelen naar een (nieuwe) boekhouder. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes met je keuze
 
Petertje101
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 december 2016

Re: Opzetten Boekhouding Woocommerce/Mollie

15 december 2016

Zelf draai ik nu twee jaar een Woocommerce webwinkel icm Mollie, Acumulus, Paypal en nog wat zaken.
Over alles uitermate tevreden, op Acumulus na.

Acumulus is altijd erg langzaam met volgen van nieuwe ontwikkelingen. Real-time Import van ING gegevens kan bijvoorbeeld niet. Bij navraag aan de helpdesk krijg je dan als antwoord dat ik dan maar de gewone import moet gebruiken. Tja.

Gisteren overgestapt op eboekhouden, ben benieuwd of dat waar kan maken wat ze beloven.

Hopelijk wordt het in de nieuwe administratie makkelijker om de incasso opdrachten van Paypal via een soort van kruispost te boeken.

De hierboven genoemde ondergrens van 150 orders is nogal hoog. Als je inderdaad de hele dag niets anders te doen hebt dan handmatig orders naar je boekhouding te verplaatsen, dan is 150 een mooi getal. Voor iedereen anders lijkt me gewoon een koppeling (die nog gratis is ook) het beste. Er wordt toch al veel te veel tijd aan het spelen van onbezoldigd belasting ambtenaartje verspild.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht