Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Paul75
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 april 2016

Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Hallo ervaren ondernemers,
Mijn naam is Paul. Nieuw lid. Binnen enkele maanden wil ik online gaan en me inschrijven bij de KVK. Ik zal sieraden/ horloges verkopen. Waarvan sommige luxe producten met hoge waarde, welke ook alleen op afspraak bezichtigd kunnen worden. Maar niet bij mij thuis. :)
Alles vanuit de zolderkamer lijkt zoveel eenvoudiger/ goedkoper om te starten. Maar Veiligheid is alles (inclusief vermelding op website: bezichtiging alleen op afspraak want producten liggen in safedepot bij bank oid).
Nu denk ik er over om daarvoor een flexibele kantoorruimte te huren. Bijvoorbeeld 1 dag in de week zodat je afspraken met klanten op die dag inplant. Probleem is dat je dan geen huurcontract krijgt wat kan dienen als bezoek/vestiging adres van de onderneming voor de inschrijving van de KVK. Dus in dit geval zijn privé en bezoekadres hetzelfde en opvraagbaar in het register op de site van de kvk.
Alternatief is dus gelijk een eigen kantoorruimte te huren in een verzamelbedrijfsgebouw. Lastig is dat je meteen de hoge kosten hebt nog voordat er omzet gemaakt wordt.
Ik wil dus niet gevonden worden met mijn privé adres wanneer men mijn bedrijfsnaam en/of kvknummer invult in het register op de site van de kvk.

Hoe kan ik me nu het best inschrijven bij de KVK?
-privé adres: verplicht, maar kan dat aanvragen om af te schermen. Iemand ervaring?
-vestiging/ bezoek adres: privéadres of adres verzamelgebouw?
-postadres: privé adres of postbus (alternatief ook voor vermelding op website).

Dan nog een vraag over handelsnaam en domeinnaam ook mbt tot inschrijving kvk. Hebben jullie dat hetzelfde gehouden? Moet dat? En als dat verschillend is, word je dan ook gevonden op kvk site?
Even als voorbeeld: Handelsnaam: paul75 en Website:75jewels.com 
Voor de consument is de onderneming dan bekend als 75jewels

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Paul
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Ik snap je redenatie, maar draai het verhaal eens om. Zou je een duur horloge kopen bij een bedrijf wat zo geheimzinnig doet over het vestigingsadres?
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Ben je echt bang dat klanten je thuis op komen zoeken voor de spullen? Zo ja, dan zou ik ergens een heel veilig kantoor gaan huren... 
Vergeet niet dat de kosten voor een website ook al snel oplopen - zeker als je het een beetje professioneel wilt aanpakken. En als je dit soort horloges gaat verkopen zullen je inkoop prijzen ook niet niks zijn, dan denk ik dat de huur niet eens de echt grote kostenpost is ;)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Even als voorbeeld: Handelsnaam: paul75 en Website:75jewels.com 
Voor de consument is de onderneming dan bekend als 75jewels
Handelsnaam en website hoeft niet hetzelfde te zijn, maar de handelsnaam moet natuurlijk wel op je website vermeld staan... 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Ben je echt bang dat klanten je thuis op komen zoeken voor de spullen? Zo ja, dan zou ik ergens een heel veilig kantoor gaan huren...
Ik denk niet dat Paul bang is voor klanten, maar meer voor het soort bezoek wat niet graag betaalt. En dat is met producten van enige waarde best te snappen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

De openbaarheid van jou als handelaar zou los moeten staan van de beveiliging van je handelswaar.

Iets zegt me dat je dat tweede nog niet helemaal op orde hebt. Daarmee doe je aan symptoombestrijding. 

Wij techneuten noemen dat security through obscurity — en dat is doorgaans iets dat we proberen te vermijden.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Ik denk niet dat Paul bang is voor klanten, maar meer voor het soort bezoek wat niet graag betaalt. En dat is met producten van enige waarde best te snappen.
Daarom zul je ook voorzorgsmaatregelen moeten nemen om het risico te beperken, iets wat de verzekering ook zal eisen als jij jouw handelswaar wilt verzekeren.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Wij techneuten noemen dat security through obscurity — en dat is doorgaans iets dat we proberen te vermijden.
De betekenis hiervan vat je denk verkeerd op. Dit hoef je namelijk niet te vermijden en is zelfs slim om te doen. 
Het niet openbaar maken van hoe iets beveiligd is en waarmee.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Wij techneuten noemen dat security through obscurity — en dat is doorgaans iets dat we proberen te vermijden.
De betekenis hiervan vat je denk verkeerd op. Dit hoef je namelijk niet te vermijden en is zelfs slim om te doen. 
Het niet openbaar maken van hoe iets beveiligd is en waarmee.
Nee Paul, dat is het verschil tussen obscurity en secrecy ;-)

http://security.stackexchange.com/quest ... -obscurity

Geheimhouding (secrecy) is goed, maar je sleutel verstoppen (obscurity) onder de deurmat is meestal geen goed idee. 
Als er op het KvK-adres van de TS wat te halen valt, heeft de TS zijn beveiliging niet op orde. Het veranderen van het KvK-adres lost dat beveiligingsprobleem niet op: dat is schijnzekerheid (obscurity) en geen beveiliging (security).
 
Paul75
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 april 2016

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Als er op het KvK-adres van de TS wat te halen valt, heeft de TS zijn beveiliging niet op orde. Het veranderen van het KvK-adres lost dat beveiligingsprobleem niet op: dat is schijnzekerheid (obscurity) en geen beveiliging (security).
Klinkt reëel, maar hoe baken je dat dan af volgens jou? Op het kvk adres (privé en/of kantoor) is ook niets te halen. Daarvoor heb ik een kluis bij de bank. Wat is publiekelijk voor de kwaadwillende consument: je website met contactgegevens? Nu kan je wel vermelden dat er niks te halen valt en bezichtiging op afspraak, maar is dat afdoende?
Transparantie naar de consument voor de betrouwbaarheid is uiteraard een goed ding, maar hoever moet dat gaan? Is dat afhankelijk van openbaarheid van privé gegevens?
Een uitgebreid alarm/camera systeem op de privé woning?
  
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Je bent wettelijk verplicht om je bezoekadres op te geven, als je op ziet tegen fout bezoek, kan je hiervoor je voorzorgsmaatregelen treffen of een andere branche kiezen.
 
Paul75
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 april 2016

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Je bent wettelijk verplicht om je bezoekadres op te geven, als je op ziet tegen fout bezoek, kan je hiervoor je voorzorgsmaatregelen treffen of een andere branche kiezen.
Het gaat me ook om privé adres in eerste instantie en niet om bezoekadres.
Ik kan me voorstellen dat je op de website vermeldt: wij zijn gevestigd: Adresstraat1, 1234aa...... bezichtiging op afspraak
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Over wat voor waarde spreken we hier per horloge?

Ik heb ook aardig wat op voorraad liggen en ben daar ook verzekerd voor in geval van diefstal, brand. etc. Als je echt waardevolle producten verkoopt zorg dan voor goede beveiliging anders wordt je sowieso niet geaccepteerd bij de verzekering.

Als ik op een webwinkel koop om een grote uitgave te doen dan wil ik weten met wie ik zaken doe. Als ik dan merk dat de verkoper het probeert te verbergen dan klik ik weg en ga verder zoeken naar wel een betrouwbare partij.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

22 april 2016

Je bent wettelijk verplicht om je bezoekadres op te geven, als je op ziet tegen fout bezoek, kan je hiervoor je voorzorgsmaatregelen treffen of een andere branche kiezen.
Het gaat me ook om privé adres in eerste instantie en niet om bezoekadres.
Ik kan me voorstellen dat je op de website vermeldt: wij zijn gevestigd: Adresstraat1, 1234aa...... bezichtiging op afspraak
Jawel, maar het blijft een 'risicovolle' branche. Zelfs de vertegenwoordigers van diverse sieraden/horloges zijn het dupe geweest van een overval, zonder dat zij met persoonlijke gegevens genoemd zijn bij een kvk of het bedrijf. Je kan het risico beperken, maar helaas niet uitsluiten...
 
Suzanne Jansen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 april 2016

Re: Advies mbt: Veiligheid prive, post en bezoek adres KVK inschrijving

06 mei 2016

Hoewel je veel kosten hebt om een kantoor te huren is het wel verstandiger maar vooral veiliger. Het geeft jouw toekomstige klanten ook houvast wat hier boven al wordt aangegeven een luxe duur product kopen bij een 'geheimzinnig' bedrijf is minder aantrekkelijk voor de consument.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht