Leveranciers maken onderschied

1
Ik ben van plan een webwinkel te starten en ben daarover contact gehad met adidas. Adidas is echter niet bereid producten te leveren.
Adidas gaat alleen expliciete handelsrelaties aan met fysieke sportwinkels. Ze gaan geen handelsrelaties aan met webwinkels is het antwoord. Mijn vraag is nu of dit uberhaubt wel mag, met andere woorden, mogen leveranciers wel onderschied maken? Bij voorbaat dank voor uw reactie.

2
Natuurlijk mag dat. Verkopen doen je enkel op basis van wederzijds akkoord.

Adidas levert wel aan grote groothandels. Bij die groothandels kun je dan wel weer inkopen en zo kom je alsnog aan je Adidas artikelen. :-)

Klopt

3
Ik heb dit eveneens ondervonden bij het starten van mijn webwinkel : http://www.bibirix.com. De grote speelgoedfabrikanten wilden niet rechtstreeks leveren, ik moest me maar in verbinding stellen met de groothandelaren.
Misschien als mijn website later groter zal zijn .... :lol:

Shiesser

4
Ik maakte hetzelfde mee met Schiesser. Ik wilde dit aanbieden in mijn webshop www.comfyweb.eu , maar men zag online winkels niet echt zitten (toch niet bij ons in Vlaanderen). Enkele weken zie ik wel dat ze hun produkten via Neckermann aanbieden. Misschien hebben de dames en heren van Neck.com meer centen en slagkracht dan ik, maar echt netjes is het toch niet van Schiesser.
Comfyweb.eu, your easywear webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Shiesser

5
Comfyweb schreef:Ik maakte hetzelfde mee met Schiesser. Ik wilde dit aanbieden in mijn webshop www.comfyweb.eu , maar men zag online winkels niet echt zitten (toch niet bij ons in Vlaanderen). Enkele weken zie ik wel dat ze hun produkten via Neckermann aanbieden. Misschien hebben de dames en heren van Neck.com meer centen en slagkracht dan ik, maar echt netjes is het toch niet van Schiesser.
Waarom is het niet netjes? Dat Schiesser gewoon moet ondernemen ben ik van overtuigd. Als ze met elke willekeurige webwinkel eigenaar in gesprek en onderhandeling moeten dan zou dat behoorlijk risicovol (hoe zit het met de garanties dat er goed met hun naam en voorwaarden wordt omgegaan) en tijdrovend zijn. Terwijl niet duidelijk is of ze hier wel voordeel uit halen. Neckermann kan wel verkoopresultaten leveren. Een gesprek. Een keer bespreken voorwaarden. Veel verkopen.

Mensen dit is gewoon ondernemen. :-)

6
Ik vind het zelf ook storend hoor. Als eerlijk ondernemer moet je dan alweer naar een groothandel (die soms ook niet aan webwinkels leveren) waardoor je weer een stukje marge kwijt bent. Maar toch hebben wij dit als webwinkeliers zelf in de hand. Ik ben door gaan vragen waarom ik als webwinkelier geweigerd werd en ben achter de ware reden gekomen: STUNTEN. Er wordt teveel gestunt door webwinkeliers. Producten worden tegen inkoopsprijzen verkocht, vaak zelfs nog zonder portokosten. Ik heb zelf, door eerlijk te zijn over mijn bedrijfsfilosofie en afspraken te maken over het handhaven van de AVP, leveranciers bereid gevonden om toch te leveren terwijl ze dat normaliter niet doen aan webwinkeliers. Is het eerlijk? Ik vermoed van niet maar ik kan het wel begrijpen en als alle webwinkeliers eerlijk zouden handelen en niet de buurman kapot probeerden te concurreren, dan zouden wij geen problemen hebben om artikelen aangeleverd te krijgen. E-commerce heeft immers de toekomst, als we onszelf tenminste niet om zeep helpen.

Vrije handel

7
Dit onderwerp is zeer actueel. We proberen via vrijehandel.net een inventarisatie te maken van te maken. Leeft dit bij U ook. Neem een kijkje op de site

8
admin schreef:Natuurlijk mag dat. Verkopen doen je enkel op basis van wederzijds akkoord.

Adidas levert wel aan grote groothandels. Bij die groothandels kun je dan wel weer inkopen en zo kom je alsnog aan je Adidas artikelen. :-)
Het is dus wel legaal om via een andere weg aan de Adidas artikelen te komen? En wat als het gaat om het inkopen uit het buitenland, is het dan nog steeds legaal? :roll:

9
Soene schreef:Het is dus wel legaal om via een andere weg aan de Adidas artikelen te komen? En wat als het gaat om het inkopen uit het buitenland, is het dan nog steeds legaal? :roll:
Deze vraag heb ik net in een ander topic ook beantwoord volgens mij. Zie: http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=250