Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
sot269
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 juni 2016

klein webwinkel

04 juni 2016

Ik heb al een tijdje een klein webwinkeltje
Ik koop producten meestal via aliexpress, en verkoop ze door in nederland of belgie.
Ik verdien hiermee niet veel want het is voor mij echt hobby.
Ik denk dat ik ongeveer €20,- per maand verdien.
Moet ik hiervoor echt langs de KVK ? en moet ik dan die €20 inleveren bij de belasting ?
Hoe zit het met de adminstratie en ali express ?
Hoeveel werk is dat ?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: klein webwinkel

04 juni 2016

Nee hoor, voor die 20 euro hoef je niet in te schrijven. Hou het maar als hobby.
Opgeven bij de belasting moet je altijd, ook als hobby. Het zijn ten slotte inkomsten.
 
sot269
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 juni 2016

Re: klein webwinkel

04 juni 2016

 Moet ik dan ook een hele administratie bij houden ? en BTW rekenen ? dat doe ik nu niet
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: klein webwinkel

04 juni 2016

Btw rekenen mag je niet als particulier.
Inkomsten en uitgaven bijhouden kan simpel in een spreadsheet. Kost niet zoveel tijd hoor. Je houd het nu toch ook bij anders weet je niet dat je winst hebt
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
sot269
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 juni 2016

Re: klein webwinkel

05 juni 2016

 Bedankt voor je antwoord.

En waar ligt dan ongeveer de grens van ondernemer of particulier ?
Bedoel hoeveel geld mag ik per maand verdienen om me niet in te schrijven bij KVK ? Ik zie namelijk tegen de verplichtingen op die ik krijg als ik me daar inschrijf.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: klein webwinkel

05 juni 2016

Wat is de zin of lol van €20 per maand verdienen? En wat is de passie achter het doorverkopen van massagoed uit lage lonenlanden? Goed het is niet de vraag, maar het kwam zo bij me op.
 
sot269
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 juni 2016

Re: klein webwinkel

05 juni 2016

De zin en lol is dat ik veel via Facebook verkoop, en zo veel contact heb met andere mensen.
En hier soms kinderen daardoor over de vloer heb, die met een big smile de deur uit gaan, omdat ze net iets kleins gekocht hebben met b.v. hun lieveling prinses
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: klein webwinkel

05 juni 2016

Maar zijn de Facebook-verkopen dan geen inkomsten die je moet aangeven?
 
sot269
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 juni 2016

Re: klein webwinkel

05 juni 2016

dat was dus de vraag, moet ik me daarvoor aanmelden bij KVK ? en dan iedere 3 maanden aangifte doen ?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: klein webwinkel

05 juni 2016

Nee, je hoeft je niet aan te melden bij KVK.
BTW rekenen mag dan niet en kun je dus ook niet aangeven ieder kwartaal.
Inkomstenbelasting moet je altijd opgeven. Of je nu als particulier of als ondernemer werkt. Als particulier bij overige inkomsten. 
En een grens is er niet echt maar een paar honderd per maand is geen probleem. Wordt het meer dan zal je wel moeten inschrijven.
 
ottovanpeer
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 maart 2016

Re: klein webwinkel

06 juni 2016

Alleen ondernemingen moeten geregistreerd worden bij de KvK. Kijk voor de criteria op de website www.kvk.nl. Over de verkoop van producten moet btw geheven worden. Hiervoor kunt u ook een los btw-nummer aanvragen bij de Belastingdienst.
Zorg ook voor een goede administratie. Zie voor de inrichtingseisen op de site van de Belastingdienst.

Succes!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: klein webwinkel

06 juni 2016

Over de verkoop van producten moet btw geheven worden
Als het hobby is ben je particulier en moet je geen BTW nummer aan vragen en mag je absoluut geen btw heffen over je verkopen! Ook geen 0% btw, helemaal niets!
 
Kroes
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 juni 2016

Re: klein webwinkel

07 juni 2016

Ik vind het een twijfel gevalletje. Misschien heb je hier iets aan?

http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzig ... derneming/

Ik zou er even een belletje met de KvK aan wagen. Mocht je toch moeten inschrijven, dan zal je waarschijnlijk in aanmerking kunnen komen voor kleine ondernemers regeling. Maar dat is weer een verhaal apart :wink:
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: klein webwinkel

07 juni 2016

20 euro per maand winst een twijfelgevalletje? :D:D Toch weer even gelachen vandaag. :D
 
Gebruikersavatar
Webbouw Plus
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2016
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: klein webwinkel

07 juni 2016

Zonder KVK kan je alleen niet gebruik maken Ideal.
Voor Ideal heb je een zakelijke rekening nodig, voor een zakelijke rekening weer een KVK-nummer.
correct me if i am wrong
✓ Webdevelopment | ✓ Internetmarketing | Webbouw Plus
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht