Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Roan
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 juni 2016

Dropshipping van China naar USA - Tax?

23 juni 2016

Hallo webwinkel eigenaren,

Ik heb een vraagje. Ik ga producten dropshippen vanuit China maar dan niet naar NL maar rechtstreeks naar de klanten in de Verenigde Staten. Ik weet niet of ik nou BTW moet betalen over goederen die nooit via Nederland zijn gegaan. Ik heb geen idee wat voor belasting ik moet rekenen en of ik uberhaupt wel belasting hoef te berekenen hierover?

Alvast bedankt,
Roan
 
irriterik
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 juli 2016

Re: Dropshipping van China naar USA - Tax?

02 juli 2016

Hoi Roan,

Heb je hier al een antwoord op gevonden? Ik zit met precies dezelfde vraag.

Gr,
Erik
 
friz
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 juni 2017

Re: Dropshipping van China naar USA - Tax?

16 juni 2017

bump

Iemand nog een idee?

Volgens online4mkb betaal je alleen belasting aan de land van de klant - de US dus.
Weet niet hoe accuraat dit is. Kan iemand dit confirmen?

Bedankt 
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Dropshipping van China naar USA - Tax?

19 juni 2017

In principe moet je inderdaad belasting afdragen in het land van levering. In de USA gaat dat per staat, dus je draagt belasting af aan die staat. Hier zitten wel enkele drempelbedragen en uitzonderingen op. Best vraag je het aan je accountant.

De VS kent ook vrij strenge regels voor het op de markt brengen van goederen; als de boel niet voldoet aan de eisen dan kan je fikse boetes en schadeclaims krijgen. Hetzelfde geldt overigens voor de EU.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Dropshipping van China naar USA - Tax?

03 juli 2017

Ik zou er eerder voor kiezen om als afzetmarkt een kleiner gebied te nemen. De USA is compleet verzadigd en adverteren in het Engels is peperduur.
Je kunt beter een onderontwikkelde markt nemen (zuid-europa) en een vertaler in de arm nemen. Dat levert per saldo meer op.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht