Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BabyMedia
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 juni 2016

Voorraad vraag

03 juli 2016

Hallo,
Mijn vraag is of er een soort standaard is qua overname webshop incl voorraad. Ik bedoel dan vooral de voorraad. Heel vaak willen mensen hun inkoopbedrag terug bij verkoop maar wat is reëel. Ik biedt nooit de volle inkoop prijs maar heel vaak schrikken mensen daar dan van terug omdat ze dan het gevoel hebben verlies te lijden. Alvast bedankt voor de reactie.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Voorraad vraag

04 juli 2016

Het hangt een beetje van het type producten af, maar aangezien vrijwel elk product jaarlijks of tweejaarlijks wordt vernieuwd, is alles dat ouder is dan een tot twee jaar verouderd en minder waard dan de inkoopprijs. 

Ik ken een handelaar in restpartijen die ongeveer een derde van de oorspronkelijke inkoopprijs biedt. De partijen waarbij hij opkoopt (kledingwinkels) vinden dat prima, omdat zij anders redeneren: het verlies op de winkeldochters en andere restanten wordt meer dan goedgemaakt door de winst op de inkoop die wel werd verkocht.

Kennelijk wringt daar de schoen: je koopt voorraden bij webwinkels die nooit noemenswaardige winst hebben gemaakt. En dan is de voorraad voor minder dan de inkoopprijs van de hand doen direct gelijk aan verlies. 

Risicoloos ondernemen bestaat nu eenmaal niet: dit risico hebben ze bewust genomen toen ze (te veel) inkochten.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht