29 juli 2016
De accountants die ik ken, zeggen juist dat boekhoudingen steeds meer digitaal worden, omdat dit veel meer werk scheelt. Sterker nog, de accountants waar ik een gesprek mee heb gehad, geven aan dat bij bedrijven die hun boekhouding nog op papier doen, de accountant alles scant en met speciale herkenningssoftware automatisch wordt ingevoerd in de boekhouding. Dus alsnog digitaal. Ik kan mij overigens inderdaad voorstellen dat dit branche afhankelijk is.
Dus jij vind het ook niet fijn om in een restaurant aangesproken te worden of het eten wel smaakt? Dit noem ik eigenlijk interesse tonen? Ik zie dit soort vragen vooral bij bedrijven die producten op maat maken. Je ziet veel mensen die iets bestellen, niet heel erg tevreden zijn en dan gewoon bij een andere winkel hun producten voortaan halen. Dit is dus een gemiste kans als onderneming.
Ik noem dit interesse tonen, een band opbouwen, profileren.
Ja, dat kan te veel. Niet iedereen is daar in geïnteresseerd, daarom is er gelukkig over het algemeen de keuze om je uit te schrijven voor dit soort dingen.
En een factuur is inderdaad handig. Maar deze ontvang je toch ook? Weliswaar niet in de vorm die jij wenst, maar je ontvangt toch ook een factuur? Ikzelf vind het veel makkelijker om deze digitaal te hebben. Even een factuur zoeken die ik 3 jaar geleden heb ontvangen, door de zoekfunctie in mijn email te gebruiken en dan heb ik binnen 5 seconden de factuur die ik zoek, i.p.v. eerst door mijn papieren archief te zoeken, die misschien zelfs in een externe opslag staan (Bij mij het geval)
Qua verpakkingsmateriaal is het inderdaad ook branche afhankelijk. Met nieuwe electronika zou ik het niet fijn vinden. Toevallig vandaag nog met een grote groep eten thuis laten bezorgen via thuisbezorgd. Het eten in een oude frietdoos. we pakken de doos aan en al het eten over de vloer, omdat de onderkant eruit klapt. Joepie!
Maar om een lange discussie kort te houden. Je zou het fijn vinden als men wat meer rekening houdt met de mensen die niet alles digitaal doen.
Webwinkeliers:
* Geef men de optie om te kiezen of ze een papieren factuur willen ontvangen.
* Geef men de optie om ze in te schrijven voor een nieuwsbrief.
* Probeer zo veel mogelijk verpakkings- en opvulmaterialen te recyclen.
* Doe eens wat minder aan met al die e-mails die je ontvangt voor 1 bestelling. (Helemaal mee eens overigens!)