Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Tim
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 februari 2015

lease auto (youngtimer)

06 augustus 2016

Hebben mensen ervaring met het volgende: 

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een andere auto ,(mijn huidige auto word de 2e auto voor mijn vriendin)
Ik ben op zoek naar een ruime, comfortabele en veilige auto uit het topsegment die te leasen is via de youngtimer regeling (35% bijtelling over huidige economische waarde) Ik heb mijn oog laten vallen op een Mercedes Benz S klasse S320 uit 2000. 5000 euro aanschafwaarde dus belachelijk lage bijtelling. 
Ik rijdt maar 15.000-20.000 km per jaar dus de kosten blijven ook nog wel binnen de perken. 

heeft iemand advies of iets waar ik verder rekening mee met houden...

Alvast bedankt.
 
Jurre Lammertse
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 maart 2015
Contacteer:

Re: lease auto (youngtimer)

11 augustus 2016

Verdiep je eerst eens wat verder in de materie. Je haalt hier "leasen" en "bijtellen" van een auto door elkaar.

De term "lease-auto" wordt vaak gebruikt in plaats van de term "auto van de zaak". Jij(of jouw zaak) koopt de auto, en leased 'm dus niet bij een leasemaatschappij.
De bijtelling over een youngtimer wordt inderdaad berekend door 35% van de huidige economische waarde bij jouw bruto inkomen op te tellen, waarover de IB wordt geheven. 

Als ik jou was zou ik de belastingtelefoon even bellen en vragen: hoe de economische waarde van de auto bepaald wordt, etc.
Let wel even op: Koop wél een BTW-auto !!! Dan kan je de BTW over de aanschafprijs aftrekken.

Maar waarom wil je de auto zakelijk aanschaffen? Koop 'm privé, en betaal jezelf alle zakelijke kilometers uit á € 0,19. Dan betaal je geen belasting in de vorm van bijtelling. Het enige is dat je de autokosten niet zakelijk kan boeken.
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht