Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Ervaring gezocht: leverancier claimen exclusiviteit op product

23 augustus 2016

Beste mede ondernemers,

Hoor en bespeur een nieuwe trend,  dat leveranciers vaker niet willen leveren en claimen dan een "exclusiviteit" aan 1 of meerdere grotere afnemer / retailer.
Gaat niet om een merknaam artikel maar om chinees product welke ze onder hun eigen naam op de markt brengen
Het werkt als volgt, jij bent al heel lang een trouwe klant bij leverancier A en leverancier A  lever een nieuw product aan een grote webshop met 3 letters
Nou wil jij ook graag hun nieuwe product verkopen maar onder het mom van "exclusiviteit" claimt leverancier A dat hij alleen lever aan de webshop met 3 letters.
Ik heb dit verschijnsel 12 jaar geleden meegemaakt bij de kleine plaatselijke ondernemers in de winkel straat  en daarom een zorgwekkende ontwikkeling voor de webshop ondernemers

Heb jij ook een degelijke ervaring,  zou je dit met mij willen delen ?
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: Ervaring gezocht: leverancier claimen exclusiviteit op product

24 augustus 2016

Ik ken deze ontwikkeling, en heb er zeker ervaring mee. Ergens wel logisch vanuit de fabrikant, en van de grote partij. De concurrentie wordt hiermee beperkt en de marge enigzins beschermd.

Als kleine/middelgrote webwinkelier ben ik daar echter ook niet blij mee, maar je doet er weinig aan.

Kijken of het via een ander kanaal te importeren of bestellen is.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaring gezocht: leverancier claimen exclusiviteit op product

25 augustus 2016

Je kan er zelf natuurlijk ook handig op inspelen door dit ook te doen. Ikzelf probeer ook steeds meer OEM leveranciers te zoeken die een eigen merknaam op het product te kunnen drukken. Ook in China willen ze zo veel mogelijk verkopen en is een eigen logo op een product ook bij kleinere aantallen mogelijk.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht