Wat ik zo maf vind is dat bedrijven klakkeloos bestellen op een webshop en het dan raar vinden dat ze alleen vooruit kunnen betalen. De besteller beschikt niet over de mogelijkheid om zelf met iDeal/creditcard e.d. te betalen. Ze vinden het dan raar dat er geen optie is met "achteraf betalen, termijn 30 dagen". Nee, maar welke webshop heeft dat wel? Zie je het voor je, consumenten die optie bieden? Dan kan je je deur wel dichtdoen.
Je hebt ook bedrijven die je buiten de webshop om een orderbon sturen. Wetende dat ze toch niet vooruit willen betalen (en het met de betalingszekerheid bij de meeste bedrijven wel goed zit) stuur je ze een factuur met termijn 30 dagen. Als die termijn verstrijkt en je een herinnering stuurt, krijg je te horen "wij hanteren een termijn van 60 dagen". Hallo, jij koop toch bij mij? Mag ik even zelf bepalen wanneer ik mijn geld wil? Waarom wordt deze arrogante houding gedoogd in het bedrijfsleven? Dit kun je toch ook niet zeggen tegen de belastingdienst?
En het derde malle fenomeen is dat je een webshop hebt met een product, waar duidelijk bij staat: het kost 20 euro, levertijd 1 dag, verzendkosten 4,95. Krijg je een mail: wat zijn de verzendkosten, prijs en levertijd voor dit product (insert link naar webshop hier). Man man man
Mensen die bij bedrijven werken, bestellen privé toch ook wel eens wat? Waarom gaat hun verstand ineens op OFF als ze aan het werk zijn?