Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Billy Batts
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2017

Een paar vraagjes

21 januari 2017

Goedemiddag, Ik run een paar lowkey dropship webshops maar dit tot nu toe zonder KvK omdat ik er nog niet echt serieus mee bezig was, meer vast opgezet om domeinen te agen en om alvast met mijn keywords in de zoekmachines te komen.

Nu wil ik het wat serieuzer aanpakken maar kwam er al snel achter als ik een aantal betaal gateways wil implementeren zonder limieten ik een btw/vat nummer nodig heb en dus ook een KvK.

Waarom ik dit niet direct heb gedaan is omdat ik eerlijk gezegd slechte ervaringen met de belastingdienst heb, 15 jaar geleden in een impulsieve bui een webshop opgezet, Kvk en btw nummer geregeld, ik was amper online of ik kreeg al aanslagen van €3000,- elke maand van de belastingdienst, terwijl ik nog geen euro had verdient, dit heeft destijds enorm veel tijd en moeite gekost om ze elke keer uit te leggen dat ik nog niets verdient had en op een gegeven moment er mee gekapt omdat ik gek van die gasten werd.

Daarom een beetje huiverig om het weer aan te vragen.

Afin, mijn vraag tot de Kvk handel, ik heb 2 shops en er komt heel misschien nog een derde, moet ik voor elke shop een nieuw KvK aanvragen of kan dat ook met 1 KvK en ik heb dezelfde vraag MBT een btw nummer.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes

21 januari 2017

Met een goede boekhouder/accountant/belastingconsulent heb je dat soort gedoe met de belastingdienst volgens mij helemaal niet.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Een paar vraagjes

22 januari 2017

Yes, mijn advies is inderdaad om een boekhouder uit te zoeken. Een simpele boekhouder waar je naartoe kan bellen voor wat vragen en die je belastingaangiftes overneemt zou al voldoende moeten zijn. 

Ik ken wel iemand die dit eventueel kan voor een redelijke prijs. Stuur mij maar een berichtje als je zijn emailadres/telefoonnr. wilt weten. 
 
Gebruikersavatar
Billy Batts
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2017

Re: Een paar vraagjes

04 februari 2017

Heb nog is zitten lezen maar ik snap de inkomsten belasting niet helemaal.

Daar producten van China naar buiten de EU gaan hoef ik hier geen btw af te dragen maar hoe zit het met de inkomsten belasting? Je betaalt alleen belasting over de winst toch?

De kvk vraag ben ik inmiddels achter gekomen, je mag meerdere namen onder 1 kvk toevoegen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes

04 februari 2017

Met een goede boekhouder/accountant/belastingconsulent heb je onmiddellijk antwoord op dit soort vragen in jouw specifieke situatie.
 
Gebruikersavatar
Billy Batts
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2017

Re: Een paar vraagjes

04 februari 2017

Snap ik maar zal altijd eerst proberen wat ik wil weten gratis te verkrijgen. ;)
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Een paar vraagjes

05 februari 2017

Over je winst moet je inderdaad inkomstenbelasting betalen en je premie volksverzekeringen.
Je heb natuurlijk ook je btw administratie, die moet je wel bijhouden.
Zelfs bij 0% btw facturen moet je opgave dan van je ICP, dus houd alle btw nummers van de afnemers goed bij.

Houd ook rekening mee met.
Kleine ondernemingsregeling voor de btw indien je wel binnenlandse facturen hebt.
Zelfstandigenaftrek
Startersaftrek.
 
Gebruikersavatar
Billy Batts
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2017

Re: Een paar vraagjes

05 februari 2017

dus houd alle btw nummers van de afnemers goed bij.

Deze snap ik niet, mijn afnemers zijn particulieren.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes

05 februari 2017

Een goede boekhouder/accountant/belastingconsulent legt je dat haarfijn uit!
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Een paar vraagjes

06 februari 2017

Excuses, had de het verkeerd gelezen, de goederen blijven buiten de EU dus dan zijn particulieren ook vrijgesteld.