Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ewerkman
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 juli 2016

Btw over online sessies nationaal en internationaal

01 april 2017

Beste allen

Ik ben al een poosje aan het zoeken en zelfs de belastingdienst meerdere keren geschreven maar geen antwoord.

Ik wil via mijn bedrijf online sessies en workshops doen via skype etc. Nu denk ik dat er voor nederland gewoon 21% op zit( de belastingdienst site is er ook niet echt duidelijk in). Maar voor internationaal dan? Hoe geef ik dit aan op de btw aangifte? Ik neem aan als dienst. Wij deden dit nl eerst onofficieel erbij maar nu gaat het goed lopen dus ik wil dit erbij betrekken.

Wie heeft er een idee?

Esmeralda
 
w.r.dejong
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 oktober 2012
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Btw over online sessies nationaal en internationaal

05 april 2017

Diensten of geleverde producten zijn intracommunautaire leveringen voor bedrijven en btw-vrij mits je in het bezit bent van hun geldige btw-nummer. 
Voor particulieren bereken je de nederlandse btw tot aan het drempelbedrag wat per land verschilt.
 
ewerkman
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 juli 2016

Re: Btw over online sessies nationaal en internationaal

05 april 2017

Bedankt!🖒
 
Henkalweb
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 april 2017

Re: Btw over online sessies nationaal en internationaal

19 april 2017

https://www.taxamo.com/    berekend  btw  per land boven de 10000,- aan betalingen moet je fee betalen aan taxamo, theorie verplicht, regels 2015
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht