Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Starterondernemer
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 april 2017

Nieuw Webwinkel starten - Vragen

20 april 2017

Hallo,

Ik ben een jongen van 17 jaar en wil graag mijn eigen webwinkel starten naast mijn studie Marketing & Communicatie. Ik wil een pettenwinkel starten voor jongeren aangezien dit de laatste tijd erg populair is. Ik wil dit als bijverdiensten doen aangezien ik na mijn opleiding een eigen Digital Marketing Agency wil beginnen.

Ik wil petten inkopen van vrij populaire/toffe merken. Denk dan aan New Era, Deus, Ninety four etc. Dit zijn merken die populair zijn onder jongeren en dus 'makkelijk' te verkopen zijn.

Ik heb al het een en ander opgezocht over de verzekeringen die ik nodig heb voor mijn Marketing agency, en weet ook precies welke kosten ik daarvoor heb. Maar mijn vraag is; welke verzekeringen heb ik nodig voor een webshop, is dropshipping handig? En welke site is het beste te gebruiken voor het starten van een simpele webshop? Heb zelf alleen ervaring met Wordpress aangezien ik daar ook sites voor heb gebouwd voor andere bedrijven. Maar WooCommerce/shopify leken mij ook een optie.

Voor een bijverdiensten heb ik ongeveer een startkapitaal van €4.000. Ik heb mezelf photoshop aangeleerd, SEO en Wordpress.

Ik ben bereid om hier elke seconde van de dag in te steken, aangezien ondernemen echt mijn passie is, dit veel aan mijn ontwikkeling gaat toevoegen en het een leuk leerproces is. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Een naam heb ik al, en de domeinnaam is beschikbaar.
 
Starterondernemer
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 april 2017

Re: Nieuw Webwinkel starten - Vragen

20 april 2017

Hallo,

Ik ben een jongen van 17 jaar en wil graag mijn eigen webwinkel starten naast mijn studie Marketing & Communicatie. Ik wil een pettenwinkel starten voor jongeren aangezien dit de laatste tijd erg populair is. Ik wil dit als bijverdiensten doen aangezien ik na mijn opleiding een eigen Digital Marketing Agency wil beginnen.

Ik wil petten inkopen van vrij populaire/toffe merken. Denk dan aan New Era, Deus, Ninety four etc. Dit zijn merken die populair zijn onder jongeren en dus 'makkelijk' te verkopen zijn.

Ik heb al het een en ander opgezocht over de verzekeringen die ik nodig heb voor mijn Marketing agency, en weet ook precies welke kosten ik daarvoor heb. Maar mijn vraag is; welke verzekeringen heb ik nodig voor een webshop, is dropshipping handig? En welke site is het beste te gebruiken voor het starten van een simpele webshop? Heb zelf alleen ervaring met Wordpress aangezien ik daar ook sites voor heb gebouwd voor andere bedrijven. Maar shopify leek mij ook een optie.

Voor een bijverdiensten heb ik ongeveer een startkapitaal van €4.000. Ik heb mezelf photoshop aangeleerd, SEO en Wordpress.

Ik ben bereid om hier elke seconde van de dag in te steken, aangezien ondernemen echt mijn passie is, dit veel aan mijn ontwikkeling gaat toevoegen en het een leuk leerproces is. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Een naam heb ik al, en de domeinnaam is beschikbaar.
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Nieuw Webwinkel starten - Vragen

28 mei 2017

En welke site is het beste te gebruiken voor het starten van een simpele webshop? Heb zelf alleen ervaring met Wordpress aangezien ik daar ook sites voor heb gebouwd voor andere bedrijven. Maar WooCommerce/shopify leken mij ook een optie.
Wordpress = gratis, Woocommerce = gratis, en je hebt ervaring in het 1e. Met een goed thema maak je een professionele webshop. Misschien nu nog simpel, maar een mooie / goede webwinkel wekt vertrouwen. En als je dan ook goed met SEO om weet te gaan, gaat het zeker lukken.
Misschien simpel in jouw ogen, maar onderschat jezelf niet. Wie weet gaat het groeien en wil je je webshop uitbreiden met de nodige toeters en bellen? (facturatie/paklijsten etc. etc.) Er is voor Woocommerce heel veel mogelijk.

Succes!
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Nieuw Webwinkel starten - Vragen

28 mei 2017

Volgens mij ben je al een heel eind op weg. Minderjarigen kunnen zich volgens mij nog niet inschrijven onder hun eigen naam bij de KvK (onontbeerlijk voor het verkrijgen van een zakelijke rekening, die weer absoluut nodig is om met een betaalprovider in zee te gaan), dus daar zul je iets moeten regelen met je wettelijke vertegenwoordiger. Bijverdienste of geen bijverdienste: dat maakt voor de financiële administratie en de belastingdienst niets uit. Een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven die goederen leveren aan particulieren zou ik zeker overwegen, aangezien je niet kunt weten wat een klant voor schade kan ondervinden door jouw producten. Bij petten kan ik me niet gauw iets voorstellen, maar het kan vreemd lopen: iemand zal maar onverwacht hevig allergisch reageren op een textielkleurstof bijvoorbeeld: dan wijst men het eerst naar jou als leverancier! Een verzekeraar die gewend is polissen voor bedrijven af te sluiten (ik noem maar wat: Centraal Beheer, maar er zij er nog veel meer) kan je meer vertellen. Met een specifiek product waar jij passie mee hebt en dat bovendien niet al te veel bergruimte vergt ben je veel beter af met een eigen voorraad dan met dropshipping. Ik vraag me ook af of de "betere merken" in jouw branche ook aan dropshipping doen.
Heel veel succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
alexdevries
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 september 2017

Re: Nieuw Webwinkel starten - Vragen

15 september 2017

Als ik het zo lees maak je hele goede stappen! Hoe ver ben je nu met je stappen die je hebt gezet? 

zijn er nog bepaalde punten waar je tegenaan gelopen bent in de afgelopen maanden? 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht