Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Nesh
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2017

Regels omtrent etiket en doorverkoop.

03 mei 2017

Geachte lezers, 

Ik ben van plan om een webshop te beginnen met het verkopen van honing. Het is idee is niet eens per se om er rijk van te worden, maar wil gewoon graag eens een plan concretiseren (heb er heel erg veel gehad en nooit wat mee gedaan) en ervaring opdoen. Ik heb contact opgenomen met het handelshuis en die hadden me door gestuurd naar de Nederlandse voedsel- en warenautoriteit. Ik heb hen dus gemaild met mijn vragen, maar ze stuurde me een mail terug dat ik het moest uitzoeken bij de branchevereniging en/of een adviesbureau en dat ik dat maar moest Googelen! Ik zeg je eerlijk ik voelde me erg verontwaardigd, maar goed ben wel het één en ander gewend. Misschien dat iemand me hiermee kan helpen? Ik heb het uiteraard allang al geprobeerd te Googelen, maar kom er helaas niet uit. 

Mijn vragen waren dus wat er precies op het etiket moet staan wanneer ik een pot honing verkoop en of het toegestaan is om bijv. een product bij de AH te kopen, dat over te zetten naar mijn eigen verpakking en weer door te verkopen. Iemand die ervaring heeft in deze branche? Trouwens als iemand de branchevereniging kent zou ik het graag horen! Hartelijk dank in ieder geval voor het lezen en ik hoor graag van jullie.