Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
saitama
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 juni 2017

Inkoopprijs vanuit china

06 juni 2017

Hallo,
Ik had een vraag over boekhouding. 
Als je producten uit china koopt, moet je hier in Nederland bij de douane invoerrechten en belasting betalen. Daarnaast moet je ook best veel verzendkosten betalen. 
Mijn vraag is hoeveel dan je inkoopprijs wordt dat je in je boekhouding software moet invoeren. 
Is de inkoop prijs wat je betaald hebt voor de producten per stuk in china. Of moet je ook de btw en verzendkosten en invoerrechten ook optellen bij de inkoop prijs? 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Inkoopprijs vanuit china

06 juni 2017

Deze vraag is al vele malen op dit forum gesteld en beantwoord. Met behulp van de zoekfunctie zou het eenvoudig te vinden moeten zijn.
 
saitama
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 juni 2017

Re: Inkoopprijs vanuit china

06 juni 2017

Dat heb dus al geprobeerd, maar niet uitgekomen. 
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Inkoopprijs vanuit china

14 juni 2017

Je kostprijs is altijd excl btw, bij het inboeken geef je echter aan of je btw betaald of niet.
Dit is alleen van toepassing op je btw aangifte, niet je kostprijs.

De invoerrechten voeg je inderdaad toe aan je kostprijs aangezien die kosten direct toeslaan op je kostprijs.
Verzendkosten voor een bepaalde zending kun je ook in de kostprijs van een artikel opnemen, hangt er een beetje vanaf wat de kosten zijn.
Betaal zelf ook wel eens vrachtkosten bij kleine leveringen maar die boek ik dan als algemene kosten zodat de kostprijs gelijk blijft.
Je boekt dan in de maand dat je de kosten boekt minder winst maar juist weer meer winst bij je verkopen omdat je kostprijs lager is dus je marge groter wordt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Sietze76
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 november 2020

Re: Inkoopprijs vanuit china

04 november 2020

Allen,

Ik lees veel over producten invoeren vanuit China, maar het wordt voor mij niet concreet. 

Ik wil 50 producten importeren welke een gewicht hebben van 15 kilo. Producten worden per schip naar Nederland verzonden.
Prijs per product bedraagt $ 115,- en ze zeggen dat de verzendkosten rond de $ 100,- .

A) Is $100 voor 50 producten van 15 kilo een realistisch bedrag
B) Als het in Nederland in een haven aankomst betaal je 3% invoerrechten en 21% btw over het geheel. Maar komen er in Nederland nog andere kosten bij?
C) Kan je in de haven je 50 dozen zelf ophalen? Wat komt daar bij kijken
D) Zijn er nog andere kosten waar ik rekening mee moet houden? Administratie, inklaren, etc?
E) Kan ik nog btw terugvragen bij de belastingdienst. Ik betaal immers 21% niet alleen over product maar ook over verzendkosten en invoerrechten. 

Maw wat zijn de totale kosten waarop ik kan rekenen!

Groeten,

Sietze
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht