Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
misslvcy
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 juni 2017

Aangifte omzetbelasting dropship

14 juni 2017

Hallo, ik ben een dropshipper en ik was te laat met mijn aangifte omzetbelasting (ik weet het, heel erg dom).
Nu mag ik het tot uiterlijk 28 juni doen en ik vroeg me af wat ik moet invullen bij:

Opbrengsten van leveringen en diensten (dus ALLES wat ik heb ontvangen zonder de uitgaven eraf te trekken?)
&
Kosten van grond- en hulpstoffen en inkoopprijs van de verkopen

Moet ik gewoon het bedrag van alle uitgaven in mijn boekhouding bij elkaar optellen? Of hoe zit dat?

Ik neem aan dat het gewoon de producten zijn die ik naar mijn klanten stuur, aangezien ik geen inkoop doe.
Sorry als dit een domme vraag is of als het al eerder is gevraagd. 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Aangifte omzetbelasting dropship

14 juni 2017

Ik zou naar een boekhouder stappen, zodat de basis van je administratiegoed is en je in de nabije toekomst geen gedonder met de Belastingdienst krijgt. Je doet natuurlijk wel inkoop, ook als de goederen niet je pand passeren. En je maakt wel degelijk omzet: dropship of niet! De vragen die je stelt, hadden vanzelfsprekend al gesteld moeten worden vóórdat je een zaak begon. Niettemin: ik zou het goed regelen!
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Aangifte omzetbelasting dropship

14 juni 2017

Klopt,

Als opbrengsten geef je het totaal op van alles facturen die je aan klanten gestuurd hebt.
Hierbij reken je met de verkopen excl btw en daarnaast apart de berekende btw.

In een apart deel van de aangifte geef je weer je kosten aan.
Het gaat hierbij dus om alle facturen met betrekking tot je bedrijf, dus inkoopfacturen van de goederen maar ook de overige kosten zoals advertentieskosten, webhosting, telefoon etc.

Het verschil tussen die 2, dus je brutowinst gebruik je daar weer bij je aangifte inkomstenbelasting.

Een cursus administratie zal je veel helpen of de hulp inroepen van een boekhouder.