Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
vop123
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 oktober 2017

vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

30 oktober 2017

Hallo,

Ik heb een paar vragen en ik denk dat de mensen hier dat wel kunnen beantwoorden.

- Is het toegestaan om kleding,accessoires in een stenen winkel te kopen en  van ebay, en andere site's en deze dan online door te verkopen ?

- Mag ik het ook doorverkopen zonder vermelding van waar het vandaan komt ? Wel laat ik de labels en zo er gewoon opzitten.


ik wil ongeveer het zelfde concept als dit bedrijf   (Fbymm) op instagram shopping services 

ik heb de kvk gebeld en die zegen dat het mag, ik heb ook een mail gestuurd en daar zegen ze dat het niet mag mits ik toestemming heb van de leveranciers ik zelf vind dit rare want ik nam aan dat je als bedrijf mag ik kopen waar je wil. ik wil de mergen verkopen zoals , gucci , supreme dure merken dus waar der maar weinig van zijn.

Ik hoor graag wat jullie te vertellen hebben.

Met vriendelijke groet,
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

31 oktober 2017

In eerste instantie is mijn antwoord, ja dat mag. Anders kan ik als verkoper van 2ehands boeken niets. Ik koop overal en nergens in en verkoop het online weer door.
Totdat ik grote merknamen zag. Ik weet alleen dat van grote merken je niet zomaar agent/importeur (groothandel) bent. Daar komen contracten bij kijken. 
Er zijn hier vast mensen die hier beter antwoord op weten.
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
vop123
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 oktober 2017

Re: vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

02 november 2017

Zijn er nog mensen die hier antwoord op hebben
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

02 november 2017

Ja je mag als doorverkopen. Maar met dat verschil dat alles tweedehands is en vooral met grote merken moet je echt niet proberen als nieuw te verkopen. Dus ook jezelf niet als dealer van een merk voordoen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vop123
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 oktober 2017

Re: vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

05 november 2017

Oké maar ik snap iets niet het bedrijf fbymm de eigenaar heeft mij verteld dat hij de producten gewoon in de winkel inloopt toen ik aan de kvk vroeg of ik dat ook mocht doen zijde ze nee, hoezo mogen zij dat wel, er staat ook nergens 2de hands op hun instagram pagina
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

05 november 2017

vraag aan de kvk waarom niet? heb je direct het antwoord?
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
vop123
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 oktober 2017

Re: vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

06 november 2017

Dat heb ik gedaan en ze hebben er geen antwoord op. Dus dat bedrijf is illegaal ?
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

07 november 2017

Het is een beetje een grijs gebied.
Niet illegaal dus kan niet strafrechtelijk vervolgd worden zolang het originele merkartikelen zijn en je gewoon belasting er over betaald.

Veel merken hebben echter voor elk land een exclusieve importeur/distributeur dus je kunt bijvoorbeeld niet naar Duitsland rijden en daar inkopen en in Nederland verkopen.
Dat is dan grijze import of parallel import, niet illegaal maar voor de meeste merken niet wenselijk.
Ze kunnen dan een claim bij de verkoper neerleggen en zich baseren op merkrecht.

Als je het echter in een Nederlandse winkel koopt en in Nederland verkoopt en je houd je aan de wettelijke regels is er volgens mij weinig wat ze kunnen doen.
 
vop123
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 oktober 2017

Re: vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

07 november 2017

Oké dus ik koop limed edtion Yeezy in Nederland voor 200 euro dan mag ik ze voor 600 doorverkopen als personal shopper
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

07 november 2017

Ja, dat is volgens mij gewoon legaal.
Zelfde als de verkoop van bijvoorbeeld concertkaartjes.
Als iemand daar 600 euro voor over heeft en hij kan het zelf niet in de winkel krijgen dan mag jij dat er voor vragen.
 
vop123
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 oktober 2017

Re: vraag over inkopen merk kleding op instagram en website

07 november 2017

Oké mooi bedankt voor de info
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht