Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gerhard
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 maart 2012

BTW Ebay & Terugvragen Europese landen

15 november 2017

Ik ga een aantal producten kopen van enkele webshops in Engeland en Polen. Nu zit het zo dat zij niet de btw willen verleggen, dus ik zou het terug moeten vragen via "Teruggaaf van btw uit andere EU-landen" mijn vraag is of jullie hier ervaring mee hebben. Is dit een gemakkelijk proces en kan ik gewoon verwachten dat ik de btw binnen vier maanden terug heb? Of gaan ze daar heel moeilijk over doen en moet ik met verschillende bewijsvormingen komen ? Het gaat niet om gigantische bedragen maar zal al met al in eerste instantie wel oplopen in enkele honderden euro's aan BTW (bij elkaar opgeteld). De producten die ik koop, verkoop ik hier weer in Nederland. 

Nog een ander vraagje; Ik wil dit zelfde principe doen maar dan ook via Ebay. Nu heb ik daar een zakelijk account aangemaakt en mijn BTW nummer opgegeven. Onder instellingen staat ook dat het is goedgekeurd maar ik zie nog steeds dezelfde prijzen als voorheen? 

Dit staat op Ebay
Als je hebt aangegeven dat je een bedrijf bent en je hebt je BTW-nummer opgegeven voor je eBay-account, dan worden je kosten netto BTW gefactureerd. Als je een BTW-nummer hebt maar je hebt dit niet bij eBay opgegeven, dan moet je dat nu doen: Je BTW-nummer nu opgeven
Je zou toch zeggen dat ik dan ook alleen het netto bedrag hoeft te betalen? Of wordt dit later weer verrekend o.i.d? 
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: BTW Ebay & Terugvragen Europese landen

16 november 2017

Staat nochtans allemaal mooi uitgelegd op belastingdienst.nl
Zie ook onderstaande pdf voor de drempelbedragen per land.
https://download.belastingdienst.nl/bel ... 2b18fd.pdf

Volgens mij heb je dat stukje van "zakelijk verkopen op ebay" vandaan.
Er is zover ik weet geen mogelijkheid om BTW vrij te kopen via ebay.