Webshop verkopen

1
Na jaren met veel plezier een webwinkel te hebben gehad moet ik deze door omstandigheden gaan stoppen.
De webshop heeft ruim 4 jaar lang een klantenbestand opgebouwd, goede naamsbekendheid in de branch , goed vindbaar op google etc.
De shop is niet heel groot, daar ik te weinig tijd en energie er in heb kunnen stoppen om echt door te groeien.

Omzet ligt al 3 jaar rond de 10.000 per jaar. Er is weinig gebruik gemaakt van reclame ed en met meer tijd heeft hij zeker doorgroeimogelijkheden. De branch is ook in opkomst.

Nu heb ik zelf heel weinig kennis van verkoop van een bedrijf en wat er allemaal bij komt kijken. Graag schakel ik een adviseur in, de vraag is echter of dat qau kosten wel reeel is.
Waar kan ik meer informatie vinden? Zijn er standaard contracten?

De webshop heeft een mooie voorraad van zon 5000,- ( inkoopprijs excl bijkomende kosten) en deze voorraad is actueel verkoopbaar.
Uiteraard goede contacten met leveranciers.
Als je de voorraad mee verkocht wordt , hoe zit dat dan met winststaking ed? 
Alle adviezen ( en waar te vinden) zijn welkom

Re: Webshop verkopen

3
Bedankt voor je reactie wouter.
Ik heb ( nog ) geen idee wat de kosten zijn van de adviseur, de website die je noemt had ik ook gevonden en kost ook al  € 999,- + 2,5 % dus dat is gezien mijn omzet en waarschijnlijke vraagprijs ook best veel.

Ik heb al meerdere geintresserden dus het zal vooral gaan om advies en hulp bij contracten / verdeling opbrengst ivm belastingaangifte enzo
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.