Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jesse123
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2018

Stripe Atlas

09 mei 2018

Hallo,

Ik en een vriend willen graag een bedrijf laten registreren. We zijn al even bezig en het begon gewoon als een hobby maar qua omzet groeit het misschien iets te veel. We zijn bang dat als we ons bedrijf laten registreren we niet genoeg winst kunnen maken omdat we nu nog geen BTW afdragen. We kwamen toen Stripe Atlas tegen. Stripe is een bedrijf dat transacties regelt zoals bijvoorbeeld credit cards, PayPal, IDeal, en nog veel meer. Dit bedrijf heeft een programma voor internet bedrijven om een LLC te registreren. Op de site staat dat je niet in de US hoeft te leven om een bedrijf op te starten en dat al duizende mensen van dit programma gebruik hebben gemaakt over de hele wereld. Zij regelen alles en laten je zelfs een bank rekening openen in de Verenigde Staten. Het geeft super veel voordelen alleen de grote vraag is of het ook legaal is om een LLC in Amerika te starten? Als iemand hier meer verstand van heeft hoor ik het graag.

Link: https://stripe.com/atlas
 
martijn_hw
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2016

Re: Stripe Atlas

10 mei 2018

Het lijkt me dat je je dan in een wespennest steekt,....

En je moet dan gewoon belasting afdragen in de VS (Non-U.S. owners may be subject to U.S. personal taxes on company income) .  Ik zou niet graag een US tax statement laten opstellen , de kosten van een expert die dit correct kan doen zijn waarschijnlijk behoorlijk. 

Een bedrijf opzetten in Nederland kost niet erg veel moeite, en zo ingewikkeld is de BTW wetgeving nu ook weer niet. 

Als je genoeg verkoopt (als persoon) ben je ook gewoon BTW belasting plichtig in Nederland. Alleen als je je eigen 2e hand spullen verkoopt is er geen BTW plicht. 
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Stripe Atlas

11 mei 2018

Als je genoeg verkoopt (als persoon) ben je ook gewoon BTW belasting plichtig in Nederland.
Je bedoelt dat een particulier btw moet afdragen? Inkomstenbelasting over de winst ja, maar btw echt niet.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Stripe Atlas

14 mei 2018

Als je genoeg verkoopt (als persoon) ben je ook gewoon BTW belasting plichtig in Nederland.
Je bedoelt dat een particulier btw moet afdragen? Inkomstenbelasting over de winst ja, maar btw echt niet.
Een particulier die veel verkoopt moet zich melden bij de belastingdienst. Die moet dan ook BTW afdragen. Je bent dan namelijk geen particulier meer, maar een ondernemer. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.