Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

26 augustus 2012

Grote kans dat je nu een flink aantal klanten kwijt bent geraakt ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Jaap1
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 oktober 2011

Re: Afwezigheid en vakantie

26 augustus 2012

Hmm, te zien aan de hausse aan orders nu net na de vakantie, valt het wel mee.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

28 juli 2013

Op zoek naar inspiratie voor een blog over dit onderwerp kwam ik dit oude topic weer tegen. Ben wel benieuwd hoe iedereen hier verder mee om gaat... Dus vandaar: KICK.

Zelf zou het meest ideale naar mijn idee zijn om toch een kracht in te werken die de basis van de werkzaamheden zelfstandig kan uitvoeren. Het kost geld, maar in het geval van ziekte is het een goede investering. Moet je echter wel goede afstemmen dat je beide niet op hetzelfde moment op vakantie gaat.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Jaap1
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 oktober 2011

Re: Afwezigheid en vakantie

28 juli 2013

Zoals al eerder gezegd, dit jaar was de laptop mee. Helaas niet overal een goede wifi verbinding, ondanks de soms hoge tarieven. Met 1-2 uur werk per dag kon ik de boel nét aan draaiend houden. Dat wil zeggen, dat iedereen een persoonlijk antwoord krijgt dat we gesloten zijn. Offertes maak ik niet, klachten behandelen gaat ook niet. En van de ene webshop die open bleef kon ik de bestellingen bijhouden, en doorgeven aan mijn leverancier, die in de vakantie zorg droeg voor de afhandeling.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

29 juli 2013

WiFi is inderdaad geen WiFi als er WiFi op staat :?

Paar typische situties:

• Op één adres had ik inderdaad een WiFi-verbinding, maar gaf die alleen toegang tot het LAN van de verhuurder. Wel WiFi maar geen internet. Gelukkig heb ik altijd een netwerkkabeltje bij me, zodat ik de WiFi-router kon omzeilen en alsnog kon internetten.

• Op een ander adres had ik volledige internettoegang, maar had de verhuurder FTP geblokkeerd om te voorkomen dat zijn gasten massaal gingen zitten downloaden. Op zich geen probleem, behalve wanneer je onderhoud aan je site moet uitvoeren...

• Op een derde adres hadden we geen internet, maar kon je volgens de verhuurder gemakkelijk terecht bij de McDonald's. Zo gezegd, zo gedaan: kinderen een ijsje en papa even internet. Helaas blijk je "om juridische redenen" bij deze McDonald's in Italië alleen toegang tot het WiFi-netwerk te krijgen met een Italiaans mobiel nummer. De toegangscode kan niet per sms worden verzonden naar buitenlandse mobiele nummers.

• Heb je eenmaal verbinding, dan is de snelheid meestal om te huilen en knalt de verbinding er om de haverklap uit. Meerdere keren per dag geen internetverbinding is geen uitzondering. In de praktijk betekent dit dat ik alleen toekom aan het hoogst noodzakelijke en de rest moet worden uitgesteld tot na de vakantie. Prioriteiten stellen dus en de vakantiegroeten aan oma per ansichtkaart versturen.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

11 mei 2016

Het is weer bijna vakantie, dus ik kick dit topic weer even omhoog. Zoals Ward aangeeft is het fijn om ook bij andere situaties als ziekte voorbereid te zijn. Als beginner kun je dat wellicht niet direct regelen, maar het is wel goed om daar naartoe te werken als je langer ondernemer bent. Op https://www.webwinkelkeur.nl/blog/jouw- ... -vakantie/ hebben wij daarover ook een blogje geschreven.

Zelf kom ik toch de volgende opties:
- Webwinkel dicht
- Bestelproces dicht
- Aangeven dat orders en support langer duren
- Invalkracht
- Fullfilment

Zelf zou ik de voorkeur geven aan iemand opleiden die kan inspringen wanneer nodig. Dat kost geld, maar hoeft niet duur te zijn. Als je iemand als bijbaantje aanneemt, dan kun je zorgen dat iemand weet wat er moet gebeuren bij vakantie of ziekte. Geeft denk ik ook wat meer rust...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

12 mei 2016

De laatste paar jaar doe ik dat laatste. En zelfs helemaal gratis, mijn oudste dochter valt in. Ik heb natuurlijk niet zoveel bestellingen als sommige anderen, dus ze doet het gewoon naast haar eigen dingen. Het bevalt prima.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

18 mei 2016

Ik geef een korting en vermeld duidelijke de datum waarop het pakket bezorgd  wordt. Ik zou de shop absoluut niet sluiten. Als een klant geen haast heeft met een bestelling zou je die dus mis lopen.

Een mooi voorbeeld vind ik 123ink.nl. Deze sluiten de shop gewoon 3 weken en dat doen ze al jaren. Ik heb daar wel begrip voor. Er zijn meer dingen als werken.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

18 mei 2016

Een en ander hangt natuurlijk behoorlijk af van het aantal bestellingen in die periode. Vaak worden er automatisch al minder bestellingen gedaan in de vakantieperiodes, dus lost dit zichzelf ook deels op. Tenzij je natuurlijk zwembadjes verkoopt :D

Maar ja, ook al verkoop je slechts een paar producten, je zult daar wel iemand voor moeten hebben die dit voor je wil inpakken en versturen (als je geen fulfilment partner hebt). Een goede manier voor veel webwinkels is nog altijd om een familielid, vriend of kennis te vragen. Op die manier hoef je ook niet iemand in dienst te nemen...

Voor mijzelf is het makkelijker, omdat ik de Checks vanaf praktisch elke locatie kan doen. Al wordt het me niet altijd in dank afgenomen als ik klanten help tijdens onze vakantie... :D