Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
B'woman
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 februari 2017

Webshop en bereikbaarheid

29 juni 2018

Beste mensen, 

Allereerst heel fijn dat via dit soort fora we elkaar een beetje op weg kunnen helpen. 
Ik ga een webshop beginnen en heb me daar lang en goed op voorbereid.

Helaas ben ik, net als de meeste startende ondernemers, genoodzaakt tijdens de opstartfase er ook een betaalde baan naast te hebben. Ik zal zo'n 32u/week moeten werken om rond te kunnen komen. Ik weet alleen niet hoe ik voor de webwinkel bereikbaar kan zijn als ik zo veel moet werken. Zijn er mensen hier die op dezelfde manier zijn begonnen en een creatieve oplossing hebben gevonden t.a.v. de bereikbaarheid?

Ik hoor graag jullie ervaring. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

B' woman
 
Gebruikersavatar
finalwebsites
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 juni 2014
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Webshop en bereikbaarheid

02 juli 2018

Hi,
je kan proberen om zo snel mogelijk via e-mail te reageren. Daarnaast elke chat sessie oppakken die naast je werk mogelijk is.
Een bijzonder idee is om vooral 's avonds tel bereikbaar te zijn. Dat zijn de meeste andere winkels namelijk niet. Zo ben je bijzonder en kan je het beter combineren met je werk.

Tip: Probeer zo snel mogelijk voor werk OF ondernemen te kiezen. Probeer je te lang beide te doen, dan zal je in beide niet succesvol zijn ;)

Succes met je webshop!
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Webshop en bereikbaarheid

02 juli 2018

In het begin zal het best meevallen met het aantal telefoontjes die je krijgt. Als je ze al krijgt. Dat klinkt wat negatief, maar aangezien dit je eerste stappen in de webwinkel wereld zijn wel redelijk realistisch. (ter vergelijking, mijn winkel trekt 1000+ bezoekers per dag en hooguit een aantal daarvan bellen.) Soms heb ik zelfs dagen dat er niemand belt. Dat hangt ook van je branche af natuurlijk, maar mijn producten roepen over het algemeen redelijk wat vragen op. Veel mensen verkiezen toch mail boven bellen.

Ook hier zijn we vaak slecht bereikbaar hoewel we met meerdere mensen aanwezig zijn. Dan zijn we gewoon even druk. Dit is makkelijk op te lossen door op het antwoordapparaat te vermelden dat je helaas telefonisch slecht bereikbaar kunt zijn en dat een mail in veel gevallen sneller werkt.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht