Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
nicksmeubels
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 december 2018

vragen over kvk en belasting

23 december 2018

Hallo,

Ik ben al een langere tijd aan het nadenken over een webshop in meubels en meubels op maat, dit weekend heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en een webshop aangemaakt https://www.nicksmeubels.nl/ Ik heb nog een aantal vragen over de KVK en belastingen:
1: ik ben 15 en kan me dus niet aanmelden bij de KVK moet ik hier verder iets aan doen?
2: omdat ik niet bij de KVK ben ingeschreven en als minderjarige geen belasting betaal weet ik niet of dit zomaar kan of dat ik dit op de een of andere manier toch moet betalen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Nick Klomphaar
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: vragen over kvk en belasting

23 december 2018

Wie vertelde dat je niet kunt inschrijven? Dat is gewoon mogelijk als je 15 bent.
En belasting betalen moet je dan als 15 jarige ook gewoon doen.
Vraag eerst eens een gesprek aan bij de kvk met een van je ouders dan weten jullie waar jullie aan toe zijn.
 
nicksmeubels
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 december 2018

Re: vragen over kvk en belasting

23 december 2018

Wat ik kan vinden is het best moeilijk omdat je minderjarig bent en je ouders dan voor alles toestemming moeten geven en iedere gemaakte deal zomaar ingetrokken kan worden omdat ik minderjarig ben. Ik heb ook nog niks verkocht dus ook geen winst.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: vragen over kvk en belasting

23 december 2018

Daarom:
Vraag eerst eens een gesprek aan bij de kvk met een van je ouders dan weten jullie waar jullie aan toe zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: vragen over kvk en belasting

08 januari 2019

Tip, spreek niet over 'wij' maar laat gewoon jezelf zien. Mensen kopen van mensen. Vertel over je passie, je ervaring, wat je doet en wat je wilt en wat je dromen zijn.
Dat verkoopt.
Niet een site waar staat 'dingen die wij hebben gemaakt' terwijl de kans groot is dat het een eenmanszaak is.
'Wij' was vroeger stoer, tegenwoordig is het veel beter en leuker om gewoon te laten zien wie je bent en wat je doet, ook al ben je alleen en kleinschalig, mensen vinden dat leuk.