Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Financiering voor je webshop

20 februari 2019

Het liefst betalen we het allemaal uit eigen zak maar als je werkkapitaal opraakt of als je opeens extra moet investeren, omdat je bijvoorbeeld extra voorraad nodig hebt voor de feestdagen of je assortiment wilt uitbreiden, dan is soms een financiering nodig. Daarvoor zijn steeds meer mogelijkheden geschikt. Ik kom webwinkels tegen bij crowdfundingplatformen, maar ook fintechs die zich specifiek op voorraadfinancieringen richten. Hoe succesvol zijn deze eigenlijk?

Als jij vandaag geld nodig had, welke financiers zou je allemaal overwegen of hoe zou jij je zoektocht naar geld beginnen?
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Financiering voor je webshop

20 februari 2019

Hier zijn er eigenlijk plannen om te kijken of het mogelijk is om een gedeelte van mijn voorraad via Qredits.nl te financiëren.

Het mooie van qredits vind ik hun rekentool, die je helpt met het inschatten van de kosten.
https://qredits.nl/assets/media/files/d ... .1_NL.xlsx
 
Aan de hand daarvan kan ik een goede inschatting maken wat het mij ook daadwerkelijk kan gaan kosten, zonder dat ik al een traject heb moeten doorlopen of mijn bedrijf wel geschikt is.

In mijn geval wens ik naar schatting 3 pallets aan goederen uit het buitenland te halen, (Levertijd waarschijnlijk 2-3 maanden)  Een gedeelte hiervan hoop ik ook voor te financiëren door middel van een pre-order systeem.

Crowdfunding zou ik ook mooi vinden, dat is gelijk een gedeelte marketing. Echter leek mij dit niks voor een webwinkel. Ik ga mij hier ook eens in verdiepen.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Financiering voor je webshop

20 februari 2019

Hier zijn er eigenlijk plannen om te kijken of het mogelijk is om een gedeelte van mijn voorraad via Qredits.nl te financiëren. Het mooie van qredits vind ik hun rekentool, die je helpt met het inschatten van de kosten. Aan de hand daarvan kan ik een goede inschatting maken wat het mij ook daadwerkelijk kan gaan kosten, zonder dat ik al een traject heb moeten doorlopen of mijn bedrijf wel geschikt is.

Mag ik vragen waarom specifiek Qredits en niet partijen als New10 (lage rente!) Funding Circle (populair!) of Spotcap (gericht op voorraad?) overweegt? Qredits is eigenlijk net niets van dat alles en toch lijken veel ondernemers er enthousiast over.

Een partij die ik zelf interessant vind is Pinvoorschot (of in dit geval waarschijnlijk Webvoorschot?) al weet ik niet of je daar nu Pay.nl als PSP voor nodig hebt? Maar automatisch kleine beetjes terugbetalen via transacties lijkt me zowel voor de financier als lener interessant?

Crowdfunding zou ik ook mooi vinden, dat is gelijk een gedeelte marketing. Echter leek mij dit niks voor een webwinkel. Ik ga mij hier ook eens in verdiepen.

Grotere spelers maken er meer en meer gebruik van. Gisteren ging er nog een campagne live op October.eu van Frank.nl. Die haalt een miljoen op via dat platform! Vond zelf de campagne van Voetbalshop (via Collin) erg interessant: https://www.ecommercenews.nl/voetbalsho ... ng-adidas/
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Financiering voor je webshop

20 februari 2019

Mag ik vragen waarom specifiek Qredits en niet partijen als New10 (lage rente!) Funding Circle (populair!) of Spotcap (gericht op voorraad?) overweegt? Qredits is eigenlijk net niets van dat alles en toch lijken veel ondernemers er enthousiast over.
Eigenlijk Qredits vanwege de naamsbekendheid, de excel rekentool (lage drempel voor informatie) en het feit dat dit idee nog in een beginnende fase zit.

Ik ga mij eens verdiepen in de organisaties die je nu noemt. Waarschijnlijk zal deze voorraad pas in juli/augustus besteld worden namelijk, om op tijd te zijn voor de december-drukte.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Financiering voor je webshop

20 februari 2019

De naamsbekendheid van Qredits is inderdaad bijzonder goed. Daarnaast zijn de meeste ondernemers er ook wel enthousiast over. Blijkbaar zijn het vriendelijke mensen met fijne voorwaarden. Altijd goed natuurlijk. Volgens mij zijn ze niet de goedkoopste of snelste maar dat hoeft dus blijkbaar ook helemaal niet?
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Financiering voor je webshop

20 februari 2019

Beetje verkeerd geformuleerd, maar Qredits is volgens mij de bekendste partij. Van de partijen die jij heb genoemd ken ik Funding Circle en New10. Qredits heeft de rekentool, waar ik erg veel aan heb bij het in elkaar zetten van een ondernemingsplan en een meerjarenplan.

Te zijner tijd zal ik vast wel meerdere partijen benaderen, voor ik een lening ga afsluiten. Want het is en blijft een lening uiteraard, en hier zitten kosten aan verbonden. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht