Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ladystuff
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 april 2019

Factuur niet ontvangen

16 april 2019

Hallo allemaal,

Ik ben een startende ondernemer, vorige week heb ik me ingeschreven bij de kvk!
Gisteren was ik na de groothandel in Duitsland Neuss gegaan. Super enthousiast natuurlijk misschien iets te!

Want ik heb een aantal facturen gekregen, die niet volledig zijn. Zo staat er de bedrijfsnaam niet op bij voorbeeld. En geen bedrijfs nummer. uiteraard mijn schuld aangezien ik niet opletten door alle indrukken daar. Maar hierdoor zit ik wel met een probleempje. Hoe moet ik de inkoop inboeken in mijn administratie als de factuur niet volledig is?

Hoor het graag van jullie!
 
Jantje2000
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 oktober 2018

Re: Factuur niet ontvangen

16 april 2019

Kun je niet vragen om een nieuwe factuur die wel klopt? Vaak kunnen bedrijven nog wel een wijziging doorvoeren
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Factuur niet ontvangen

16 april 2019

Als je een eenmanszaak hebt dan maakt het sowieso niet uit -jij als privé persoon en jouw bedrijf zijn dan 1 en dezelfde entiteit.

Bij een BV op zich ook niet, mits je het goed kan verantwoorden in je administratie. Vragen om een nieuwe factuur met juiste gegevens is een goede verantwoording, zelfs al zouden ze die factuur niet kunnen of willen geven. Mocht je onverhoopt inspectie krijgen dan kan je bij die factuur waarop de bedrijfsnaam ontbreekt aantonen dat jij je best gedaan hebt om de fout te corrigeren. 
 
Ladystuff
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 april 2019

Re: Factuur niet ontvangen

16 april 2019

Ik heb gebeld na de receptie om
Mijn probleem uit te leggen. Ze gaf aan dat dit vaker gebeurde en dat de groothandels daar meestal ontkennen. Waardoor ze geen nieuwe factuur voor je schrijven. En dat ik zelf verantwoordelijke was om het na te checken. Dus in feite hebben ze me de producten zwart verkocht!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Factuur niet ontvangen

19 april 2019

Als jouw bedrijfsnaam niet op de factuur staat maakt het niet direct een zwarte factuur hoor.