Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jannekev
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2019

Dropshipping en de regels

08 mei 2019

Hoi allemaal,
Ik ben aan het denken om een kleine drop shopping webshop te beginnen en dit via grote Instagram accounts te promoten. Echter is mijn vraag of ik mezelf hiervoor moet registreren bij kvk oid. Aangezien ik zelf geen voorraad van de producten zou hebben is het niet het zelfde als een reguliere webshop.. toch?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Dropshipping en de regels

08 mei 2019

Klopt helemaal. Een drop shipping webshop is niet hetzelfde als een reguliere webshop met eigen voorraad. 
Maar de regels voor de webshop zijn wel hetzelfde. Dus ook kvk. Ook retouren komen dus naar jou als webshop eigenaar!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Dropshipping en de regels

09 mei 2019

Je krijgt behalve de KvK (die is nog het simpelst) te maken met vele andere aspecten van het ondernemerschap, waaronder: zakelijke bankrekening i.v.m. iDeal en andere online betaalmethoden, evt. vestigingsbeleid, btw aangifte en -afdracht, voeren van een degelijke boekhouding, aansprakelijkheidsverzekering, laten opstellen van een jaarrekening i.v.m. de inkomstenbelasting etc.etc.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Dropshipping en de regels

09 mei 2019

Dropshipping is alleen maar een manier om de bestelde spullen bij jouw klant te krijgen. Dat verschilt juridisch en wettelijk gezien helemaal niet van een reguliere webshop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.