Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
brianv1998
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2019

Regeling kvk/inkomsten nieuwe internet onderneming

13 mei 2019

Hallo allemaal, 

Ik ben nieuw hier en ook nieuw met alles wat op het gebied van ondernemen komt. Heb mezelf al verdiept in een en ander en vragen neergelegd bij de belastingdienst/kvk maar zij geven alleen maar algemene antwoorden waar ik niet veel mee kan op het moment. 

Ikzelf ben software- en webdeveloper, en ik ben op dit moment bezig mijn eigen website (wat je als webshop zou kunnen beschouwen) te ontwikkelen. Het is dan ook niet zozeer een webshop dat fysieke producten aanbied.. Het zal meer gericht zijn op enternainment. Denk hierbij aan bepaalde memberships die 'leden' kunnen afsluiten of credits die gekocht kunnen worden. Dit zijn dus digitale middelen, en naar mijn idee dus meer een dienst die gebruikers afnemen. 

Allemaal erg leuk om zelf een hele website met ledenbeheer systeem en facturering e.d. zelf te ontwikkelen, maar ik heb eigenlijk totaal geen idee hoe het qua inkomsten allemaal zou moeten gaan. Ik ken meer personen, die zelfstandig soortgelijke diensten/websites aanbieden, waar je nergens officiële bedrijfsinformatie over kunt vinden, wat trouwens ook vaak buitenlandse (wel binnen EU landen) websites zijn. Waarbij ik dus het idee krijg dat zij alles zwart in hun eigen zak stoppen en niets volgens officiële wetgevingen verloopt. 

Het zijn nog maar ideeën op dit moment en er is nog niet iets concreets. Zodra de website online en klaar is als volgt het idee/de bedoeling:
- Via een Instagram account dat ik in beheer heb met vele volgers, deze volgers naar de website toe halen. 
- Potentiële klanten (volgers) winnen, waarvan sommige credits willen kopen of een week/maandabonnement willen afsluiten op de website.
- Sommige bezoekers hebben wellicht geen interesse om te betalen, in dat geval verdien ik aan externe advertentie partijen per view of click.