Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
chrisk
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 juni 2019

Dropshipping Aliexpress

21 juni 2019

Hoi Allemaal,

Heb een vraag, mijn boekhouder weet het niet en ik wil het toch echt graag weten of ik 21% btw moet afdragen.

Ik koop producten onder de 22 euro in bij Aliexpress en laat ze direct vanuit Aliexpress naar mijn klant sturen.

Moet ik dan wel 21% btw betalen want, ik betaal niets bij de invoer van het product onder de 22 euro?

Nu heb ik ook met Jortt gebeld en die zeggen dat als ik bijv. voor 22 euro inkoop bij aliexpress en rechtstreeks verstuur naar de klant
maar de klant er bijv 30 euro voor laat betalen dat er dan wel 21% btw betaald moet worden. betaald de klant 22 euro dan hoef er geen 21% belast te worden.

Alvast bedankt! :)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Dropshipping Aliexpress

22 juni 2019

Je boekhouder weet dit niet? 
Je hebt inkoop en verkoop. Je koopt in bij Aliexpress zonder btw (Dus je kunt geen btw terugvragen) en verkoopt inclusief btw aan een klant en die btw moet je afdragen. Dat het direct vanaf Aliexpress naar klant gaat maakt niet uit. 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Dropshipping Aliexpress

22 juni 2019

Andere boekhouder nemen!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Dropshipping Aliexpress

24 juni 2019

Inderdaad gelijk andere boekhouder nemen, als je inderdaad al een boekhouder hebt.

Verder wat Paul al zegt; dat jij bij inkoop geen BTW hoeft te betalen heeft niets te maken met jouw verplichting om over jouw verkoop BTW af te dragen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Franky
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 juli 2018
Contacteer:

Re: Dropshipping Aliexpress

04 juli 2019

 Je zou je moeten afvragen of het verstandig is om vanuit buiten de EU te dropshippen.
Vergeet de 22 euro grens, al laat je iets voor 10 euro dropshippen, het kan alsnog zijn dat er een inklaring (BTW) volgt, in dat geval krijgt jouw klant deze!