Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
FlevoJobs
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 maart 2018

Ik ben een tussenpersoon, wat nu?

18 augustus 2019

Hoi allemaal,

Ik heb een website gebouwd in de vorm van een webshop. Ik heb eigenlijk alles al geregeld. kvk, zakelijke rekening, payment provider en een prima omzet.
Het doel van mijn onderneming is dat ik als bemiddellaar te werk ga. Dus handelaren en consumenten samen breng om veilig te kunnen handelen. 

Nu heb ik ergens op het internet kunnen lezen dat tussenpersonen geen btw hoeven af te staan. Dat zou ik erg fijn vinden, want als er BTW boven op de producten komen, dan is deze business niet meer aantrekkelijk om te doen.
Voor vacatures in Almere en omgeving http://www.FlevoJobs.nu
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ik ben een tussenpersoon, wat nu?

19 augustus 2019

Hoi Flevojobs,

Nu heb ik ergens op het internet kunnen lezen dat tussenpersonen geen btw hoeven af te staan.
Ik denk dat hiermee wordt bedoeld dat je de btw mag verrekenen. Dit is gangbaar. Consumenten kunnen de btw niet terugkrijgen en zij zullen die dus uiteindelijk moeten betalen. Maar zakelijke afnemers in het proces betalen de btw in eerste instantie wel, maar verrekenen dit met ontvangen btw of corrigeren het via de belastingdienst, waardoor deze de product(ie)prijs niet beïnvloedt. Jij moet dus wel btw rekenen.