Nieuwe ondernemersregeling

1
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.. Mag je met de nieuwe regeling voor kleine ondernemers nog inkopen doen bij een groothandel? Ik heb begrepen dat je je BTW nummer moet inleveren, dus eigenlijk mag je niet meer bij een groothandel inkopen. Is dat echt zo?
Als dat zo is, dan is het misschien niet heel slim in mijn geval om deze regeling aan te vragen en geen aangifte meer te doen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik een goede beslissing kan maken.
Met vriendelijke groet,
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe ondernemersregeling

7
Een omzet van minder dan 20000 is niet veel maar uit cijfers blijkt dacht ik dat 50% van de webwinkels onder die 20000 blijft.
En hoezo de vraag hoe de belastingdienst dit gaat controleren? Hoe controleren ze nu alles dat opgegeven wordt bij de inkomstenbelasting? Wat maakt het uit hoe ze dat doen? Als je eronder blijft dan blijf je eronder en anders ga je uit de KOR.