Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ray078
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 februari 2020

Belasting aangifte als webshop met vaste baan

16 februari 2020

Ik ben bezig met mijn eigen webshop alleen 1 ding is mijn niet helemaal duidelijk. Ik werk voor een baas 38 uur per week ( vast contract) en wil daarnaast ook een webshop. Nu zag ik ergens staan als je een vast inkomen heb. Dat je dan de winst bij je jaaropgave moet mee berekenen klopt dat?
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Belasting aangifte als webshop met vaste baan

17 februari 2020

Absoluut, je doet als zelfstandig ondernemer met eenmanszaak die tevens in loondienst aangifte waarin zowel je inkomsten uit loondienst als je bedrijfinkomsten (winst) opgegeven worden. Let er wel op dat je bedrijfsadministratie dus ook helemaal op orde moet zijn.

Wel goed om stil te staan wat je van de webshop wil en verwacht en waar je heen wil, want combineren met een baan van 38 uur zal voor de meeste mensen niet iets zijn om lang vol te houden. 

Denk dat de meesten hier zullen beamen dat het meestal meer tijd kost dan je vooraf inschat, ook ten opzichte van de opbrengsten omdat je toch eerst wat moet opbouwen. Dus daar kan je beter alvast rekening mee houden. 

Dit is een goed startpunt voor wat meer algemene info om rekening mee te houden: [/size]https://www.ondernemeneninternet.nl/par ... ndernemen/
 
Ray078
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 februari 2020

Re: Belasting aangifte als webshop met vaste baan

17 februari 2020

Uiteindelijk is het de bedoeling om volledig zelfstandig te worden. Maar eerst ervaring op doen met de webshop. En hoe kan je de bedrijfsadministratie het best aan pakken en waar moet je allemaal aan denken?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Belasting aangifte als webshop met vaste baan

17 februari 2020

Een goede boekhouder kan je daarover adviseren en je een hoop werk uit handen nemen, zodat je je zoveel mogelijk kunt bezighouden met het opzetten van je winkeltje.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Ray078
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 februari 2020

Re: Belasting aangifte als webshop met vaste baan

17 februari 2020

Dan ga ik opzoek naar een goede boekhouder ben zelf niet handig met cijfers.
 
Avari
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 maart 2020
Contacteer:

Re: Belasting aangifte als webshop met vaste baan

12 maart 2020

Je kunt sinds dit jaar gebruik maken van de kleineondernemingsregeling.
Je hebt dan vrijstelling van belastingsaangifte onder bepaalde voorwaarden.
Voor meer info:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/hoe_werkt_de_btw/nieuwe-kleineondernemersregeling/
AVARI kinderkleding
Altijd sale en outlet
www.avari.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht