Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jamesx
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 april 2020

Belasting

25 april 2020

Hey dropshippers,

Vorige week ben ik na veel research begonnen met dropshipping. De bedoeling was om even te kijken, was niet de bedoeling dat dit iets serieus zou worden... Een week later en ik zit op $1300,- omzet iets wat ik dus echt NIET had verwacht. Omdat ik dat ook niet had verwacht sta ik dus niet ingeschreven bij de KVK, en weet ik ook niet zo goed hoe het nu met belasting zit. Ik heb de volgende vragen en zou top zijn als iemand kan helpn! Op internet allemaal heel lastig & breed uitgelegd:
- Ik wil een boekhouder inhuren om de belasting aangifte te gaan doen, echter vraag ik mij wel af: Ik verkoop mijn spullen vanuit China en de meeste klanten zijn uit USA en Canada. Hoe zit dit met belasting? Wat moet ik van mijn winst afgeven? (1000+)
- Ik krijg over een paar dagen mijn omzet op mijn rekening gestort via Shopify, kan dit geen problemen opleveren dat de bank hier melding van maakt?

Ik hoor graag van jullie!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Belasting

25 april 2020

Niet genoeg research gedaan dus: direct naar de KvK en daarna kijken of je onder de KOR kan vallen of direct btw moet aangeven. Vreemd dat je betaalprovider geen zakelijke rekening vereist. Een goede boekhouder, die ook thuis is in e-commerce en export, kan e.e.a. verzorgen en je goede adviezen geven. Bij veel export heb je wellicht minder hoge btw afdracht, maar ik zou wel vast een verantwooord bedrag reserveren voor de komende IB en IABZ.