Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DEALPOINT
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 juni 2016

Wie helpt even met zijn of haar mening?

15 oktober 2020

Ik wil graag jullie mening en vragen met betrekking tot een brandnieuw concept dat rond het einde van deze maand live moet gaan: fund4discount.com. Het is een concept dat is ontwikkeld rond de gedachte dat kleinschalige kredietbehoeftes goed zijn op te lossen door van klanten investeerders te maken en van investeerders klanten.
 
Centraal bij het ontwerp stond de eis dat elke inkomende euro meteen door moest naar de juiste ondernemer, en dat is technisch mogelijk. Daarnaast moest er software komen om het geheel te laten werken, en ook dat is inmiddels gelukt. Dat hebben we bereikt door iedereen die van het platform gebruik wil maken een code aan te leveren van de eigen PSP.
 
Er is een explainervideo gemaakt, waarvan de link op de website staat. Er staat nu even een “under construction” maar ook daarop is de link te vinden. 
 
Het is een soortcrowdfunding maar dan zonder de plicht om terug te betalen, en het systeem is straks voor bijna honderd procent een doe-het-zelf systeem. De kosten gaan bestaan uit een laag basistarief (waarschijnlijk 99 euro ex de BTW) met daarnaast een toeslag voor elke in omloop te brengen voucher.
 
Wat ik graag wil weten is welke vragen het videootje oproept, of jullie er gebruik van zouden maken (de eerste 25  bedrijven die dat willen kunnen gratis online worden gezet) en wat er volgens jullie erg goed of erg fout aan is.
 
Vast bedankt.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Wie helpt even met zijn of haar mening?

15 oktober 2020

Investeert een "investeerder" in vouchers van de specifieke webwinkel of in algemene vouchers van alle webwinkels die aan het systeem meedoen? Wat is het verschil met een gewone kortingsactie of een ordinaire kortingskaart tegen betaling? Waarom zou men juist van jouw systeem gebruik willen maken en daar ook nog geld voor over hebben??
 
AdriaanBoot
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 juni 2013
Contacteer:

Re: Wie helpt even met zijn of haar mening?

15 oktober 2020

Ik zie geen verschil met crowdaboutnow. Daar kun je ook investeren in een koffiebarretje en de eerste 10 koppen koffie gratis weggeven of korting geven op een vakantie. Ook bij Collin Crowdfund heb ik x.xxx geinvesteerd in een kennis, en kreeg xxx korting op een vakantie in een huurtent.
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.
 
DEALPOINT
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 juni 2016

Re: Wie helpt even met zijn of haar mening?

18 oktober 2020

Hallo Adriaan en Bert,
 
dank voor de reacties.
 
In antwoord op de vragen:
 
De vouchers die men krijgt zijn bedrijfsgebonden, om er zo voor te zorgen dat bedrijven en projecten die vouchers uitgeven ook concreet omzet uit die vouchers tegemoet kunnen zien.
 
Crowdaboutnow kende ik nog niet. Wat ik heb gezien op hun website rekenen ze een opstartfee van 450 euro (daar zijn wij straks dus goedkoper) en houden ze geld vast tot het doelbedrag is gehaald. En ook daarin is fund4discount.com anders.
 
Wie via ons platform geld wil ophalen verkoopt inderdaad kortingvouchers. Daar komt het wel op neer. Maar juist daarmee kan elke euro die er binnenkomt direct naar de partij welke het geld wil ophalen. In ons systeem zetten we de betaalcode die de klant zelf aanlevert, en zo komt de opbrengst van elke voucher of elke verkochte set vouchers direct terecht bij het tegoed van die klant bij de PSP. Zo is inkomend geld direct bruikbaar, wat voor een aantal projecten en ondernemingen van belang kan zijn.
 
Dat alle vouchers gebonden zijn aan de partij die ze verkoopt is ook van belang. Als een ondernemer een set vouchers levert voor tien euro dan komt er na aftrek van de kosten voor de PSP ongeveer € 9,65 binnen. Als er dan bedrijfsgebonden vouchers naar de klant gaan, tien stuks bijvoorbeeld, dan heeft het bedrijf direct zicht op tien maal een stukje omzet. Ook als er op elke voucher een hoge korting wordt gegeven is dat toch tien maal zicht op een stukje winst.
 
Ik denk niet dat fund4discount geschikt is om tonnen mee op te halen. In principe kan het wel, maar ik denk dat het systeem zich vooral moet richten op het leveren van een dienst die toegankelijk is voor kleine bedrijven en projecten, die zo gemakkelijk mogelijk toegang wordt geboden tot een platform waar men wat kapitaal kan ophalen. Met rond de elf miljoen mensen die alleen al in Nederland online winkelen en volgens mij nog meer die offline winkelen moet zeker 25% van hen gevoelig zijn voor de kortingen die geboden kunnen worden. Daarmee is het potentieel aan te verkopen vouchers redelijk enorm, en kan het dus ook voor heel veel ondernemers iets betekenen.
 
Als de boel straks eenmaal draait is kiezen voor het gebruik van fund4discount denk ik iets wat men doet op basis van de combinatie van lage kosten en toegankelijkheid. Of men voor ons kiest merk ik vanzelf wel, maar de markt is er zeker.
 
Collin Crowdfund ken ik wel. Maar dat is een organisatie waarbij men een complete professionele machine kan inzetten om zaken op gang te helpen. Mijn platform is klein, eenvoudig en min of meer een doe-het-zelf systeem. En wie bijvoorbeeld tien mille nodig heeft om een volgende stap voor een bedrijf of project gefinancierd te krijgen zal niet gauw naar een dergelijk grote organisatie stappen.
 
Tot slot: ik ga zeker even uitzoeken of vouchers universeel inzetbaar te maken zijn. Niet voor alle vouchers (want dat is nu net niet de bedoeling zoals hiervoor staat) maar wel met het oog op vouchers van bedrijven en projecten die in omloop komen maar waarvan de uitgeefster bijvoorbeeld toch stopt of op een andere manier de uitgegeven vouchers niet langer kan of wil accepteren. Zo wordt het duperen van mensen die te goeder trouw vouchers hebben aangekocht voorkomen.
 
Vriendelijke groet,
Frank
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht