Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
abe
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 april 2013

Waar kan ik terecht met klachten over mijn leverancier.

22 februari 2021

Ik ben een ondernemer met een webshop. Mijn vraag gaat over een specifiek product die ik afneem bij mijn groothandel. Deze heeft een zaken partner bij wie hij zelf deze machine inkoopt.
Nu is de laatste tijd de machine wat moeilijk te leveren en komen ze mondjes maat binnen. Echter heeft deze zaken partner van mijn groothandel (hij is dus de importeur) ook zelf een webshop en meestal een week van te voren haalt die al pre orders binnen, en ondertussen krijg ik dan te horen we weten nog niet hoeveel er binnen komt en dus ook niet hoeveel jij krijgt.
Ondertussen is hij dus al een week bestellingen aan het binnen halen en aangezien ze moeilijk te leveren zijn staan klanten vaak wel in de rij.  Ik vind je kan niet zeggen ik weet niet hoeveel er gaat komen als je ondertussen bestellingen binnen harkt via je eigen website en vervolgens je klanten (ik oa) afscheept met twee stuks

Ik vind dit wat oneerlijke praktijken en kan er weinig tegen doen maar ben het eigenlijk spuug zat. Ik kan natuurlijk stoppen met het product maar dan heeft hij zijn zin en is hij bijna de enige die de machine nog verkoopt. Ik wil dus iets doen want kan hier erg slecht tegen maar waar kan ik als ondernemer terecht bij een klacht tegen een andere ondernemer? Een groothandel heeft volgens mij wel bepaalde richtlijnen te volgen.
Bericht sturen naar de fabrikant (zitten in het buitenland) heeft niets geholpen, reageren niet.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Waar kan ik terecht met klachten over mijn leverancier.

22 februari 2021

De voorwaarden van uw groothandel goed bestuderen, een advocaat inschakelen wanneer er iets onrechtmatigs zou gebeuren, maar of dat dan het gewenste resultaat brengt? Eens langsgaan bij de leverancier en een goed gesprek voeren is meestal het beste. Zelf bestellen bij de fabrikant, maar die is ook niet verplicht tot levering. Ik hoop dat u hier uit komt.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar kan ik terecht met klachten over mijn leverancier.

25 februari 2021

Ik vind dit wat oneerlijke praktijken en kan er weinig tegen doen maar ben het eigenlijk spuug zat. Ik wil dus iets doen want kan hier erg slecht tegen maar waar kan ik als ondernemer terecht bij een klacht tegen een andere ondernemer? Een groothandel heeft volgens mij wel bepaalde richtlijnen te volgen.
Hier kun je helaas weinig tegen doen anders dan de tip hierboven. De wetgeving voor de business-to-business is vrij algemeen. De groothandel heeft dus veel vrijheid, tenzij jullie contractueel anders zijn overeengekomen. Net als de tip hierboven zou ik eens samen een kop koffie drinken met de leverancier. Vaak werkt dat toch het beste.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht