Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
dfngroup
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 november 2022

Nieuwe groothandel en webshop beginnen

27 november 2022

Hallo iedereen,

Ik ben 28 jaar en mijn eerste bedrijf had ik al op mijn 18e. Al meer dan 10 jaar ondernemer meerdere succesvolle bedrijven opgericht en 2 keer failliet gegaan :lol:. Heb ik nu een nieuwe concept ben benieuwd naar jullie ideeën.

Ik wil een nieuwe webshop zowel B2B als B2C opstarten.

Het betreft een product in dames fashion. Mijn partner is  designer ze ontwerp momenteel  voor aantal merken en ik merk dat dit goed verkoopt. 
Ze heeft tot heden meer dan 300 modellen ontworpen. 

Ik ben zelf naar aantal Aziatische landen geweest om productie kosten te laten berekenen het tot mijn verbazing is dit bijna nihil. 
Huidige bedrijf verkoopt deze producten nu gemiddeld voor 35-45 Euro.
Productie kosten is 5 euro.   

Ik zou graag een goede unieke webshop willen laten bouwen, dus niet een standaard template en aantal plug-ins. maar tot aan ROI rapportages alles afgewerkt door een professioneel bureau heb hier voldoende budget voor. ( Uiteindelijk als je een stenenwinkel opent moet je ook investeren) dat geld wil ik voor de webshop investeren.
Zodat de conversie minimaal 3% maar me verwachting 5% zal zijn.

In het eerste maanden hebben we een maandelijks advertentie budget van 5000E per maand(google adwords, sociale media)
Wil ook gebruik maken van marketing diensten zoals ; amazon.nl , bol.com , zalando en markplaats. 

Daarnaast wil ik op dropshipping basis mijn producten ook leveren aan webshops die het willen verkopen.
Dat wij het logistiek voorraadbeheer retours eigenlijk alles wat logistiek betreft uit handen van onze partners te nemen.

Case is als volgt

Inkoopprijs ; 5 Euro
Verkoop prijs B2C = 34,95 Euro
Verkoop prijs B2B = 15 Euro  
Dropshipping Fee  = 4,95 Per product.

Dus als iemand zelf partije wilt kopen 15, maar gebruik wilt maken van onze logistiek 4,95 per order extra.

Mijn planning is om 2000 orders per maand binnen te halen en dit na 3 maanden. Dit zijn maar 66 orders per dag.
Planning is dit 60% B2C 40% B2B kanaal zal worden.

We hoeven niet van te leven, heb nu een stabiele bedrijf waar ik van leef.

Het betreft een product waar ik in geloof en wat kwalitatief is. 

Vergeet ik iets?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Nieuwe groothandel en webshop beginnen

28 november 2022

Je marges zijn in percentage misschien best ok, maar de prijzen zijn m.i. aan de lage kant om een B2C model winstgevend te kunnen maken.
  • Afhankelijk van hoe groot je volumes zijn, kan je zomaar 15 euro of meer per order kwijt zijn aan kosten als je in de fashion zit. Daarmee is je volledige marge die je hier toont al verdampt.
  • Je hebt het over productiekosten van 5 euro. Ik weet niet of je daar de transportkosten al bij in gerekend hebt? Als die er niet bij in zitten, dan kijken we nu al waarschijnlijk naar een verliesgevend model.
  • Je dropshipping fee is waarschijnlijk te laag als je het kostendekkend wilt doen en als je je klanten toestaat om 1 enkel item te bestellen. Voor dat geld kan je niet een order invoeren en managen. Wellicht met grote schaal en volledige automatisering dat je daarmee weg zou kunnen komen? 
Als er een mogelijkheid is om je verkoopprijs omhoog te gooien zonder dat je volumes omlaag gaan dan heb je denk ik een beter model.
 
dfngroup
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 november 2022

Re: Nieuwe groothandel en webshop beginnen

28 november 2022

Bedankt voor je reactie.

- Ik denk dat de prijzen tot 50 euro best oke is om te verkopen. 40/50 euro is een reel verkoop prijs voor B2C.
- Transport kosten is 3500 euro voor 2000 stuks van het land naar Nederland.


Wat zou de B2B verkoop prijs moeten worden? Ik denk dat veel markthandelaren en (web)winkeliers hier interesse zullen hebben.

5 euro inkoop
0,5 Vervoer per stuk naar NL.
0,6 Opslag kosten Per product.
1 e marketing kosten
1 euro belastingen
2 euro overig. 

- 10 euro kosten per product  B2C kan de handelaar dit makkelijk voor 39,95 minimaal verkopen. Voor welke bedrag moet hij het inkopen 20 euro?

1250 Euro opslag kosten in Nederland per maand.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Nieuwe groothandel en webshop beginnen

29 november 2022

Bij B2B zou je misschien wel weg kunnen komen met 15 euro, maar dat is sterk afhankelijk van de volumes. Als je ze B2B per 100 of 1000 stuks weet te verkopen dan hoeft je marge niet verschrikkelijk hoog te zijn. Met 1 order heb je dan 500 of 1000+ euro bruto winst. Daar kan je prima een keer de telefoon voor opnemen, onderhandelen over de prijs, de order managen, enz.

Maar als je ze B2B ook per stuk gaat verkopen (wat je met dropshipping in principe gaat doen) dan moet je wel zorgen dat je voor die paar euro marge de order volledig kan afhandelen. Op het moment dat je klant je belt dan ben je de winst op die order al volledig kwijt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Creaclip
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 februari 2011

Re: Nieuwe groothandel en webshop beginnen

09 mei 2023

Je bent in ieder geval een positief ingesteld mens.
Ik heb mijn twijfels bij de 1 e marketing kosten.
En zie nergens kosten retourpercentage berekend, waar juist deze productgroep hoog scoort.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht