Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Lars
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 maart 2011

KVK aanmelding

07 maart 2011

Stel,
Ik ben van plan om mezelf te gaan verdiepen in de webwinkel wereld en denk er zelf aan om er een te starten maar heb nog geen flauw idee welke branche; Bij het inschrijven bij de Kamer van Koophandel, moet ik dan al aangeven in welke specifieke branche ik deze webwinkel ga vormen. En zou ik theoretisch meerdere webwinkels kunnen hebben op hetzelfde KvK nummer.

Misschien ietswat domme vragen, maar ik krijg het antwoord maar niet gevonden.

Bij voorbaat dank
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: KVK aanmelding

07 maart 2011

Je hoeft niet persee aan te geven in welke branche je webshop zal zitten. Webwinkels vallen per definitie in de Detailhandel branche. Daar zal jouw bedrijf onder gaan vallen. Dat je binnen webwinkels nog weer diverse branches heb dat is voor de KVK verder niet zo spannend.
"verkoop van goederen via internet" is voor KVK al een prima omschrijving van je bedrijfsactiviteit.

Dmv. handelsnamen kan je prima meerdere webwinkels hanteren en registreren bij de KVK. Je hoeft dan geen nieuwe KVK inschrijving te doen. De handelsnamen zullen onder jouw bedrijf vallen.
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: KVK aanmelding

07 maart 2011

Iets specifieker gezegd zul je, naar alle waarschijnlijkheid, geschaard worden onder:
Detailhandel --> Postorder (Ik dacht ook dat dit tegenwoordig aangepast is naar: 'Via postorder en internet' weet ik niet zeker)
Wat je precies verkoopt maakt dus niets uit, tis allemaal 'postorder'.
 
Lars
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 maart 2011

Re: KVK aanmelding

07 maart 2011

Bedankt voor de snelle reacties.
Heb nog genoeg transparant te krijgen voor dat ik daadwerkelijk begin.
Vooral het hele fiscale gedeelte is een grote drempel om te beginnen.

Lars
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: KVK aanmelding

07 maart 2011

Om al het voorwerk te doen heb je nog geen KvK en BTW nummer nodig dus daar hoef je nog geen probleem van te maken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: KVK aanmelding

01 oktober 2015

Hallo iedereen,

Excuses als het niet toegestaan is om in een oud topic als deze te reageren maar na het lezen van tientallen topics op dit forum heb ik toch nog een vraag over iets dat me niet helemaal duidelijk is.

Je kan gewoon bij de inschrijving bij de KVK je huisadres opgeven maar als ze dan vragen of beoordelen onder welke branche je bedrijf valt (een webwinkel dus) worden er dan niet meteen vragen gesteld als je nog geen bedrijfspand hebt en uit huis begint (lees dat webwinkel thuis niet altijd is toegestaan vandaar) ?
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: KVK aanmelding

01 oktober 2015

Dat zal de KvK een zorg zijn. Het gevaar is de gemeente waar je in woont. Mochten de buren gaan klagen omdat er continu koeriers en klanten aan de deur staan dan heb je een probleem.

Ik zou me daar niet al te druk om maken, er zijn heel erg veel "zolderkamerwebshops" in Nederland.
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: KVK aanmelding

02 oktober 2015

Bedankt voor je antwoord. Dat is dan duidelijk en een zorg minder. Overigens ben ik niet van plan om klanten en couriers de hele tijd aan de deur te laten komen. Maar dan NOG, de overburen hebben een massagesalon aan huis gebouwd en daar komen de hele dag klanten... en dat mag dus wel..

Een andere en voorlopig laatste vraag (al veel gevonden hier in de topics). Als ik een webshop wil beginnen maar ik wil ook als groothandel fungeren (als dat van de grond komt) hoe moet ik dat dan aangeven bij de KVK.
Of moeten ze dat zelf maar beoordelen (in welke branche ik ga vallen) als ik ze vertel dat ik beide paden wil gaan proberen te bewandelen?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: KVK aanmelding

02 oktober 2015

Bedankt voor je antwoord. Dat is dan duidelijk en een zorg minder. Overigens ben ik niet van plan om klanten en couriers de hele tijd aan de deur te laten komen. Maar dan NOG, de overburen hebben een massagesalon aan huis gebouwd en daar komen de hele dag klanten... en dat mag dus wel..
Dat 'mag' dus ook niet! :wink:

In het bestemmingsplan staat de functie omschreven, wonen, winkelgebied, industrieterrein etc...
Over het algemeen zullen gemeentes hier niet moeilijk over doen, niemand heeft er last van als jij als bijvoorbeeld boekhouder aan huis werkt.
Het wordt over het algemeen pas een probleem als je uit je voegen gaat groeien en vanuit huis blijft handelen. Een bekende uitspraak is over een fietsenwinkel die dagelijks vrachtwagens aan de deur kreeg om te bevoorraden en er in een weekend tientallen klanten langskwamen.
Dan veroorzaak je overlast en grijpt de gemeente terecht in.

De inschrijving bij de KvK betreft de hoofdtaak van je bedrijf, als je er later nog een groothandel bij gaat doen, kan dit altijd gewijzigd of aangepast worden.

Gr. Mick
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: KVK aanmelding

02 oktober 2015

Mijn webwinkels staan ingeschreven op mijn privé-adres, maar het magazijn zit op een bedrijventerrein in een andere gemeente. Er staan hier in de straat alleen al tientallen B.V.'s ingeschreven, waarvan sommige met kantoor aan huis. De KvK zal er dus niet van opkijken; ze vragen er waarschijnlijk niet eens naar.

De meeste gemeenten handhaven het vestigingsbeleid volgens een knijp- en piepmodel. Pas als een omwonende begint te piepen, zullen ze poolshoogte gaan nemen. Waarschijnlijk kun je op de site van jouw gemeente wel terugvinden wat het lokale beleid rondom webwinkels is.

Verder bij een huurhuis altijd even controleren wat in de huurovereenkomst staat en bij een eigen woning nagaan wat de eventuele gevolgen zijn voor je opstal- en inboedelverzekering.
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: KVK aanmelding

02 oktober 2015

Duidelijk mensen bedankt!

Ik lees dat t niet handig is om je aan t eind van een jaar in te schrijven ivm met de 1225 uren regel waardoor de belastingdienst je pas ziet als ondernemer en je ook die voordelen geniet zoals belasting terug krijgen....

Maar kijken ze hier dan niet naar als ik mijn bedrijf laten we zeggen over een klein maand open... Ik heb geen zin om nu nog ruim 3 maanden niets te doen zodat ik me pas in januari kan inschrijven..

Eigenlijk een rare regel..
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: KVK aanmelding

03 oktober 2015

Na enkele zoektochten op google toch nog steeds een klein mysterie.

Overigens lijkt het voor mij niet veel uit te maken in het begin, aangezien ik met een uiterst kleine voorraad zal beginnen en ik dus weinig voordeel zal hebben als ik de eerste 2 maanden gebruik kan maken van deze regel. Aangezien ik in januari 2016 ik opnieuw kan beginnen met de urenadministratie om in 2016 wel aan de 1225 uur te komen.

Tips meningen hierover zijn welkom.

Zal komende week ook nog telefonisch contact met KVK en Belastingdienst proberen te zoeken voor meer informatie hier over..
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: KVK aanmelding

04 oktober 2015

Ja je kunt gewoon beginnen, maar je voldoet dan niet aan het uren criterium.
Waarschijnlijk maak je ook nog geen of nauwelijks winst dus veel maakt het niet uit.

Misschien fijn om de eerste maanden wat op te kunnen starten en dan in 2016 echt aan de slag, 1225 uur halen, veel winst maken en gebruik maken van de aftrek-posten, inclusief startersaftrek.
 
mbothof
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 oktober 2015
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: KVK aanmelding

07 oktober 2015

Je hebt naast startersaftrek ook nog recht op zelfstandigenaftrek..

Gewoon je prive adres doorgeven bij kvk, deze gaan echt niet moeilijk doen zoals hierboven al besproken.

succes met je bedrijf :D
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Lmpiercings.nl