Kleine verdienste uit hobby

1
Stel dat je zelf iets maakt en je verkoopt dit, maar eigenlijk is het zo weinig dat het de moeite niet is, dus bv voor 6o euro per week of minder. Moet je dat dan ook opgeven aan de belasting? Of als je iets op therapeutische basis doet en daarvoor een vergoeding krijgt...Voor mij nog steeds onduidelijk.

2
Officieel ben je verplicht je gehele inkomen op de euro nauwkeurig op te geven bij de Belastingdienst. Dus ook als je 60 euro per week ergens hebt verdiend. Dit dien je officieel op te geven bij inkomsten uit ovierige werkzaamheden. Een weddenschap met een vriend om een tientje, de verkoop van je postzegelverzameling, dat tientje met krasloten...

Enkel volgens mij is er geen mens die het hele jaar zijn inkomen zo stipt in de gaten houd. Het is (schat ik zo in) voor de Belastingdienst voldoende als het maar grofweg klopt. Oftewel als je structureel ergens geld mee verdiend hebt.

Jij wilt structureel geld gaan verdienen maar met lagere bedragen. Ik raad je aan het op te gaan geven zodra je denkt dat dit meer dan een euro of 800 of meer gaat worden.

60 euro per week * 50 weken per jaar = 3000 euro en zou ik dan ook opgeven bij de Belastingdienst als inkomen uit overige werkzaamheden.