Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
desjeng
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 februari 2009

Webwinkel aan huis en de gemeente?

21 februari 2009

Hoi, ik heb een vraagje, als ik vanhuisuit een webwinkel wil beginnen, en er kan ook afgehaald worden, hoe zit het dan met de regels, moet dit aangevraagd worden bij de gemeente?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

21 februari 2009

Hmm.. Goede vraag. Ik weet het niet precies uit mijn hoofd maar denk dat dit afhankelijk is per gemeente. De ene gemeente is hier gemakkelijker in als de andere. Wat is bijv. de kans dat de buren, doorgaand verkeer in de straat of andere zaken hier nadeel van ondervinden?

In ieder geval een goede vraag en ik raad je aan even dit na te zoeken via de gemeente zelf.
 
desjeng
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 februari 2009

22 februari 2009

Hmm.. Goede vraag. Ik weet het niet precies uit mijn hoofd maar denk dat dit afhankelijk is per gemeente. De ene gemeente is hier gemakkelijker in als de andere. Wat is bijv. de kans dat de buren, doorgaand verkeer in de straat of andere zaken hier nadeel van ondervinden?

In ieder geval een goede vraag en ik raad je aan even dit na te zoeken via de gemeente zelf.

Klopt, maar ze zeggen ook dat je geen slapende honden moet wakker maken. Dus wacht ik gewoon af, ben nu één jaar bezig.
Had gehoopt dat er ondernemers waren die dit ook hadden meegemaakt.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

23 februari 2009

ben nu één jaar bezig.
Dat geeft in ieder geval een antwoord op of de buren er veel last van hebben. Als je al een jaar zonder problemen aan de gang bent is de kans dat deze veel overlast ondervinden waarschijnlijk niet zo groot. Buren overlast is een van de belangrijkste overwegingen voor veel gemeentes voor het geven van toestemming.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mart1961
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 februari 2007
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

01 maart 2009

Voor afhalen van producten, kunnen ze niet zo gek veel van zeggen. Het word anders wanneer je een winkel wilt beginnen en mensen dus ook daadwerkelijk bij je thuis aankopen doen.

Wij hebben een vergunning voor een showroom waar wij klanten mogen ontvangen.
Die vergunning berust op het feit dat ons bestemmingsplan wonen en werken is en dat ons bedrijf minder dan 1/3 van de woning onttrekt.
 
Leo Reyven
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 september 2009

Besteed je het toch lekker uit!

13 september 2009

Besteed je het toch lekker uit.

Het is in Nijkerk verboden een webwinkel vanuit huis te opereren. Jammer maar waar, een oplossing is dan fulfilment ook wel uitbesteding genoemd. Alle bestellingen, retouren, opslag/inslag, en administratie nemen ze dan uit handen van de webwinkelier. Sommige fulfilment bedrijven hebben zelf een afhaalbalie. Daarbij komt die zolder, garage of logeerkamer ook weer vrij en heb je meer tijd om je webwinkel te verbeteren (lees; meer omzet) :P
Jaaahhh maar de kosten??? Over het algemeen valt het juist erg mee, daarnaast bespaar je op de verzendkosten omdat die bedrijven betere afspraken hebben met distributeurs (door grotere verzend volumes) dus onder aan de streep.......!! :idea: De site van Webvoorraad BV heeft een rekentool, reken het daar anders zelf uit; http://www.webvoorraad.nl/winstmeter
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht